Kendelse af 18-04-2023 - indlagt i TaxCons database den 09-05-2023

Journalnr. 22-0090347

Klagepunkt

Skattestyrelsens afgørelse

Virksomhedens opfattelse

Landsskatterettens afgørelse

Perioden 1. juli – 31. december 2019

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag og hæftelse herfor

34.400 kr.

0 kr.

34.400 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat og hæftelse herfor

217.580 kr.

0 kr.

217.580 kr.

Perioden 1. januar – 31. december 2020

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag og hæftelse herfor

12.800 kr.

0 kr.

12.800 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat og hæftelse herfor

80.960 kr.

0 kr.

80.960 kr.

Perioden 1. januar – 31. december 2021

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag og hæftelse herfor

7.924 kr.

0 kr.

7.924 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat og hæftelse herfor

50.119 kr.

0 kr.

50.119 kr.

Faktiske oplysninger

Det fremgår af det Centrale Virksomhedsregister (CVR), at virksomhedens indehaver (i det følgende benævnt ”indehaveren”) siden den 11. juli 2018 har drevet enkeltmandsvirksomheden [virksomhed1] med CVR-nr. [...1]. Virksomheden er registreret med branchekoden 433410 Malerforretninger.

Virksomhedens omsætning ekskl. moms har, ifølge virksomhedens saldobalancer, udgjort 1.213.649 kr. i 2019, 1.601.020 kr. i 2020 og 1.865.356 kr. i 2021.

Virksomheden blev registreret som arbejdsgiver den 1. september 2020 og har angivet bidragspligtig A-indkomst med 56.106 kr. i 2020 og 431.443 kr. i 2021, og har oplyst indeholdt AM-bidrag og A-skat til henholdsvis 4.487 kr. og 13.337 kr. i 2020 samt henholdsvis 34.514 kr. og 103.388 kr. i 2021.

Virksomheden blev registreret for moms den 11. juli 2018 og var registreret frem til ophør og var kvartalsafregnende frem til 1. januar 2021, hvorefter virksomheden har været halvårsafregnende.

Virksomheden har for de omhandlede afregningsperioder angivet følgende i moms:

Periode

Salgsmoms

Købsmoms

Momstilsvar

3.-4. kvartal 2019

251.128 kr.

195.948 kr.

55.180 kr.

1.-4. kvartal 2020

400.254 kr.

329.510 kr.

70.744 kr.

1.-4. kvartal 2021

466.339 kr.

309.125 kr.

157.214 kr.

Skattestyrelsen har på baggrund af, at virksomhedens samhandel med seks underleverandører foretaget en gennemgang af virksomhedens regnskabsmateriale og bankkontoudtog fra [finans1].

Skattestyrelsen har forhøjet virksomhedens A-skat og AM-bidrag med samlet 403.783 kr. for perioden 1. juli 2019 til 31. december 2021. Forhøjelsen fremkommer som konsekvens af, at Skattestyrelsen har afvist at godkende fradrag for købsmoms på 172.263 kr. for udgifter til de seks underleverandører.

Skattestyrelsens nedsættelse af virksomhedens købsmomsfradrag kan henføres til følgende fakturaer til underleverandørerne [virksomhed2] ApS, [virksomhed3], [virksomhed4], [virksomhed5] ApS, [virksomhed6] ApS og [virksomhed7]:

Dato

Fakturanr.

Underleverandør

Tekst

Beløb i kr. inkl. moms

Beløb i kr. ekskl. moms

Moms i kr.

28.08.2019

10605

[virksomhed2] ApS

Leje af mandskab

[adresse1] – Maling af vinduer

162.500

130.000

32.500

27.09.2019

10974

[virksomhed2] ApS

Pris ifølge aftale

Maling af facade

[adresse2]

50.000

40.000

10.000

28.10.2019

11310

[virksomhed2] ApS

Pris ifølge aftale

Maling af P-kælder

[adresse2]

125.000

100.000

25.000

31.10.2019

151

[virksomhed3]

[adresse3]

Fremsender hermed faktura for udført maler arbejde i henhold til aftale.

1 pris if. aftale

26.250

21.000

5.250

31.10.2019

152

[virksomhed3]

[adresse3]

Fremsender hermed faktura for udført maler arbejde i henhold til aftale. Aconto begæring 2 af entreprisesum 79.400

1 Aconto 2

23.750

19.000

4.750

17.12.2019

812166

[virksomhed4]

[adresse3]

Leje af mandskab

Maling af træværk 2300 m2

150.000

120.000

30.000

2019

537.500

430.000

107.500

04.03.2020

RR-202002-301

[virksomhed5] ApS

Malerarbejde udført på [adresse3]

75.000

60.000

15.000

30.04.2020

1765

[virksomhed6] ApS

Udført arbejde

125.000

100.000

25.000

2020

200.000

160.000

40.000

22.09.2021

501

[virksomhed7] og Invest

Maling af vinduer på [adresse4]

62.038

49.630

12.408

502

[virksomhed7] og Invest

Maling af vinduer på [adresse4]

61.774

49.419

12.355

2021

123.812

99.049

24.763

2019-2021

861.312

689.049

172.263

Virksomheden har bogført udgifterne til underleverandører på konto 1315, ”Fremmedarbejde”.

Virksomhedens indehaver har fremlagt 10 fakturaer vedrørende udgifterne til de ovennævnte seks underleverandører.

I relation til transaktionsspor vedrørende betaling af de fremlagte fakturaer fremgår det af kontoudtog fra [finans1] og [finans2], at betaling af fakturaerne, bortset fra fakturanr. 151 og 152 fra [virksomhed3], er sket ved kontooverførsel.

Virksomheden har ikke fremlagt underbilag til fakturaerne eller samarbejdsaftaler indgået mellem virksomheden og underleverandørerne.

Følgende oplysninger foreligger vedrørende de seks underleverandører:

[virksomhed2] ApS med CVR-nr. [...2], herefter [virksomhed2], blev stiftet den 8. september 2015 og er opløst efter konkurs den 18. juli 2022. [virksomhed2] var registreret med branchekode 811000 ”Kombinerede serviceydelser” og bibranchekoderne 811000 ”Kombinerede serviceydelser” samt 466300 ”Engroshandel med maskiner til minedrift og bygge- og anlægsvirksomhed”. [virksomhed2]s formål var at drive administrationsvirksomhed.

[virksomhed2] var ikke registeret med ansatte i den påklagede periode.

Virksomheden har fremlagt tre fakturaer vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed2]. Af fakturaerne fremgår under antal ”1,00” og en samlet pris. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed2] var registreret for moms og som arbejdsgiver, men har kun angivet et mindre momstilsvar og har angivet AM-bidrag og A-skat med 0 kr. [virksomhed2] har på trods af opfordring hertil ikke fremsendt regnskabsmateriale til Skattestyrelsen.

Den bankkonto som fremgår af de ovennævnte fakturaer, tilhører ifølge Skattestyrelsen ikke [virksomhed2], men [virksomhed8] A/S, som har overført betalingen til udenlandske selskaber i bl.a. Polen. [virksomhed2] har ikke afholdt almindelige driftsudgifter, og har ikke købt arbejdskraft i udlandet.

Skattestyrelsen har oplyst, at der er afsagt dom over de ansvarlige i selskabet for at medvirke til hvidvask. De dømte har forklaret, at [virksomhed2] var et stråmandsselskab, som ikke havde leveret arbejdskraft, men blot havde udstedt fiktive fakturaer til brug for svig, samt at [virksomhed2]’s eneste aktivitet var at flytte penge til udlandet.

[virksomhed3] med CVR-nr. [...3], herefter [virksomhed3], blev stiftet den 1. september 2018 og er ophørt den 17. marts 2019. [virksomhed3] var registreret med branchekode 433410 ”Malerforretninger”.

[virksomhed3] var ikke registeret med ansatte i den påklagede periode.

Virksomheden har fremlagt to fakturaer vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed3]. Af fakturaerne fremgår under antal ”1” og en samlet pris. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed3] var registreret for moms fra 1. september 2018 til [virksomhed3] fik frataget sin momsregistrering den 18. marts 2019. [virksomhed3] var ikke registreret som arbejdsgiver. [virksomhed3] har på trods af opfordring hertil ikke fremsendt regnskabsmateriale til Skattestyrelsen. Skattestyrelsen har i forbindelse med en kontrol, konstateret, at [virksomhed3]’s ikke var registreret med en adresse, eller havde en NEM-konto, ligesom [virksomhed3]’s ikke var registreret med en bil.

[virksomhed4] med CVR-nr. [...4], herefter [virksomhed4], blev stiftet den 27. september 2019 og er ophørt den 17. februar 2021. [virksomhed3] var registreret med branchekode 783000 ”Anden personaleformidling”.

[virksomhed4] var ikke registeret med ansatte i den påklagede periode.

Virksomheden har fremlagt en faktura vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed4]. Af fakturaen fremgår under antal ”1” og en samlet pris. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed4] var registreret for moms fra 27. september 2019 til [virksomhed4] fik frataget sin momsregistrering den 18. februar 2021. [virksomhed4] ikke var registreret som arbejdsgiver. [virksomhed4] har på trods af opfordring hertil ikke fremsendt regnskabsmateriale til Skattestyrelsen. Skattestyrelsen har i forbindelse med en kontrol, konstateret, at [virksomhed4] har udstedt fakturaer med et beløb svarende til 12.553.087 kr. ekskl. moms i en periode på tre måneder uden at have haft personale til rådighed.

Skattestyrelsen har endvidere konstateret, at de kontonumre som [virksomhed4] har anført på fakturaerne ikke tilhører [virksomhed4]. [virksomhed3]’s ejer [person1], har ifølge Skattestyrelsen, været udsat for identitetstyveri, og der er oprettet flere virksomheder i hans navn.

[virksomhed5] ApS med CVR-nr. [...5], herefter [virksomhed5], blev stiftet den 1. oktober 2019 og er opløst efter konkurs den 16. juli 2021. [virksomhed5] var registreret med branchekode 702200 ”Virksomhedsrådgivning og anden rådgivning om driftsledelser” og bibranchekoden 811000 ”Kombinerede serviceydelser”. [virksomhed5]’ formål var at drive konsulentvirksomhed, personalerekruttering, servicevirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed.

[virksomhed5] var ikke registeret med ansatte i den påklagede periode.

Virksomheden har fremlagt en faktura vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed5]. Af fakturaen fremgår blot en samlet pris. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed5] var registreret for moms og som arbejdsgiver, men har ikke angivet hverken moms eller AM-bidrag og A-skat. Skattestyrelsen har forgæves forsøgt at komme i kontakt med [virksomhed5].

Den bankkonto som fremgår af de ovennævnte fakturaer, tilhører ifølge Skattestyrelsen ikke [virksomhed5], men [virksomhed8] A/S, som har overført betalingen til udenlandske selskaber i bl.a. Rumænien.

Skattestyrelsen har oplyst, at [by1] Byret i sommeren 2020 har dømt tre personer for at medvirke til hvidvask. Den ene af de dømte har forklaret, at [virksomhed5] var et stråmandsselskab, som udstedte fiktive fakturaer og at [virksomhed5]’ eneste aktivitet var at flytte penge til udlandet.

[virksomhed6] ApS med CVR-nr. [...6], herefter [virksomhed6], blev stiftet den 21. februar 2018 og er opløst efter konkurs den 21. november 2022. [virksomhed6] var registreret med branchekode 433900 ”Anden bygningsfærdiggørelse” og bibranchekoderne 811000 ”Kombinerede serviceydelser” og 461900 ”Agenturhandel med blandet sortiment.” [virksomhed6]s formål var at udøve virksomhed med anden bygningsfærdiggørelse, samt aktiviteter tilknyttet hertil.

[virksomhed6] var registeret med fem ansatte i perioden for udskrivelsen af fakturaen.

Virksomheden har fremlagt en faktura vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed6]. Af fakturaen fremgår under antal ”1,00” og en samlet pris. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Af fakturaen fremgår, at fakturabeløbet skal betales til en konto i [finans3]. Skattestyrelsen har konstateret, at der sker videreoverførsel herfra til en konto hos [virksomhed9] og igen videreoverførsel til andre konti i Danmark og udlandet. [virksomhed6] har ifølge Skattestyrelsens undersøgelser ikke afholdt udgifter til løn eller underleverandører vedrørende indtægter indgået på ovennævnte konti.

Skattestyrelsen har forgæves forsøgt at komme i kontakt med [virksomhed6], da Skattestyrelsens breve til [virksomhed6] er komme retur med ”ubekendt på adresse”.

[virksomhed7] CVR-nr. [...7], herefter [virksomhed7], blev stiftet den 10. juli 2020. [virksomhed7] er registreret med branchekode 433200 ”Tømrer- og bygningssnedkervirksomhed” og bibranchekoden 467200 ”Engroshandel med metaller og metalmalme”.

[virksomhed7] var ikke registeret med ansatte i den påklagede periode.

Virksomheden har fremlagt to fakturaer vedrørende virksomhedens samhandel med [virksomhed7]. Af fakturaen fremgår under antal ”1,00” og en samlet pris. Begge fakturaer er udstedt den 22. september 2021. Det fremgår ikke hvem der har udført arbejdet.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed7] blev momsregistreret den 10. juli 2020 og at [virksomhed7] var registreret som arbejdsgiver fra den 1. januar 2021 til den 12. juli 2021. I 3. kvartal 2021 har virksomheden angivet 0 kr. i moms. Bankkontoen som fremgår af fakturaerne tilhører, ifølge Skattestyrelsen, ikke [virksomhed7] men en person, som ikke ses at have noget med [virksomhed7] at gøre.

Virksomhedens fakturering til kunder

Virksomhedens indehaver har til nærværende klagesag fremlagt et udpluk af fakturaer udstedt i 2019, 2020 og 2021 af virksomheden til diverse kunder.

Af de fremlagte fakturaer fremgår, at virksomheden har udført arbejde på [adresse3], [adresse2], [adresse1] og [adresse4] i [by1]. Det udførte arbejde omfatter bl.a. maler- og gipsarbejde samt udleje af lifte.

Skattestyrelsens afgørelse

Skattestyrelsen har skønsmæssigt ansat virksomhedens manglende indeholdelse af A-skat til 348.659 kr. og AM-bidrag til 55.124 kr. for perioden 1. juli 2019 til 31. december 2021.

Skattestyrelsen har som begrundelse for sin afgørelse anført følgende:

”2.4. Skattestyrelsens bemærkninger og begrundelse

Det er Skattestyrelsens opfattelse, at virksomheden ikke har kunne oppebære en omsætning som opstillet i punkt 1.4, med de ansatte der er angivet lønninger på.

Skattestyrelsen har ikke modtaget navne på de personer fra underleverandører, som har arbejdet for din virksomhed. Derfor har Skattestyrelsen ikke mulighed for, at beskatte de enkelte personer. Når Skattestyrelsen ikke er bekendt med lønmodtagerne tilfalder kravet om A-skat og am-bidrag den virksomhed, som personerne har udført arbejde for, jf. SKM 2016.9.BR.

Skattestyrelsen har på denne baggrund beregnet A-skat og am-bidrag af summen af de fiktive fak turaer eksklusiv moms fra [virksomhed2] ApS, [virksomhed3], [virksomhed4], [virksomhed5] ApS, [virksomhed6] ApS og [virksomhed7], hvilket for henholdsvis for 2019, 2020, 2021 udgør 430.000 kr., 160.000 kr. og 99.049 kr.

Skattestyrelsen har opgjort følgende beregningsgrundlag for 2019:

Beregning af am-bidrag og A-skat

Kr.

Am-bidrag 8 % af 430.000 kr.

34.400

A-skat 55 % af (430.000 kr. – 34.400 kr.) = 395.600 kr.

217.580

Efterbetaling af am-bidrag og A-skat

251.980

Da Skattestyrelsen ikke er vidende om præcis, hvornår lønningerne er udbetalt, fordeles den op- måned for månederne august, september, oktober og december.

Opgørelse af betalinger

Am-bidrag 34.400/4 = 8.600 kr.

A-skat 217.580/4 = 54.395 kr.

Skattestyrelsen har opgjort følgende beregningsgrundlag for 2020:

Beregning af am-bidrag og A-skat

Kr.

Am-bidrag 8 % af 160.000 kr.

12.800

A-skat 55 % af (160.000 kr. – 12.800 kr.) = 147.200 kr.

80.960

Efterbetaling af am-bidrag og A-skat

93.760

Da Skattestyrelsen ikke er vidende om præcis, hvornår lønningerne er udbetalt, fordeles den opgjorte løn ligeligt pr. måned for månederne marts og april.

Opgørelse af betalinger

Am-bidrag 12.800/2 = 6.400 kr.

A-skat 80.960/2 = 40.480 kr.

Skattestyrelsen har opgjort følgende beregningsgrundlag for 2021:

Beregning af am-bidrag og A-skat

Kr.

Am-bidrag 8 % af 99.049 kr.

7.924

A-skat 55 % af (99.049 kr. – 7.924 kr.) = 91.125 kr.

50.119

Efterbetaling af am-bidrag og A-skat

58.043

Da Skattestyrelsen ikke er vidende om præcis, hvornår lønningerne er udbetalt, beregnes det for den måned, hvor fakturaen er modtaget, hvilket er september.”

Virksomhedens opfattelse

Virksomhedens indehaver har fremsat påstand om, at Skattestyrelsens skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag og A-skat skal bortfalde.

Indehaveren har som begrundelse for sin påstand anført følgende:

”Min klage drejer sig om den kæmpe regning jeg har modtaget pga manglende oplysninger på fakturaer.

Jeg har vedhæftet samtlige fakturaer som beviser at arbejdet reelt er udført. De fleste af disse fakturaer er udført for [virksomhed10] AS og arbejdstilsynet som man hurtigt kan finde ud af faktuelt er sket. Mange af disse fakturaer er fra starten af mit firmas oprettelse og har muligvis et par mangler. Jeg beder om mulighed for at få specificeret hvilke detaljer der mangler. Jeg har betalt alt den moms jeg skal i forbindelse med disse sager, og bliver nu bedt om at betale dobbelt. Der er bl.a et tilfælde hvor arbejde udført hos arbejdstilsynet på [adresse2], på den ene faktura har leveringsadressen fanøgade da arbejdstilsynet ligger på begge veje. En dum fejl, ja. Men en så dyr fejl? Jeg ved ikke hvad disse firmaer har af urent mel i posen, men jeg ved at jeg har tjekket deres cvr nr. og om de er momsregistreret altid hvilket er det eneste jeg nogensinde er blevet påbudt.”

Landsskatterettens afgørelse

Der skal tages stilling til, hvorvidt det er med rette, at Skattestyrelsen har foretaget en skønsmæssig ansættelse af manglende indeholdelse af AM-bidrag med 55.124 kr. og A-skat med 348.659 kr. for perioden 1. juli 2019 til 31. december 2021.

Til A-indkomst henregnes enhver form for vederlag i penge samt i forbindelse hermed ydet fri kost og logi for personligt arbejde i tjenesteforhold, herunder løn, feriegodtgørelse, honorar, tantieme, provision, drikkepenge og lignende ydelser. Dette følger af kildeskattelovens § 43, stk. 1, 1. pkt.

I forbindelse med enhver udbetaling af A-indkomst skal den, for hvis regning udbetalingen foretages, indeholde foreløbig skat i det udbetalte beløb. Indeholdelsen foretages ved, at den indeholdelsespligtige beregner det beløb, der skal indeholdes, og tilbageholder dette beløb i A-indkomsten. Det fremgår af kildeskattelovens § 46, stk. 1.

Har den indeholdelsespligtige hverken modtaget skattekort, bikort eller frikort, skal der indeholdes A-skat med 55 pct. af den udbetalte eller godskrevne A-indkomst. Dette følger af kildeskattelovens § 48, stk. 7.

Endvidere følger det af arbejdsmarkedsbidragslovens § 1 dagældende lov nr. 471 af 12. juni 2009, at personer, der er skattepligtige her til landet, har pligt til at svare skat i form af arbejdsmarkedsbidrag til staten, samt at bidraget udgør 8 pct. af grundlaget.

Grundlaget for arbejdsmarkedsbidrag for lønmodtagere m.v. er ethvert vederlag i penge eller naturalier, der kan henføres til personligt arbejde i ansættelsesforhold, herunder løn i opsigelsesperiode, løn under sygdom og barsel m.v., efterbetalinger, fratrædelsesgodtgørelser, efterløns- og pensionslignende ydelser m.v., når sådanne ydelser har sammenhæng med et tidligere ansættelsesforhold eller hverv. Det fremgår af arbejdsmarkedsbidragslovens § 2, stk. 1, nr. 1.

Den, som undlader at opfylde sin pligt til at indeholde A-skat og arbejdsmarkedsbidrag, er umiddelbart ansvarlig for betaling af manglende beløb over for det offentlige, medmindre han godtgør, at der ikke er udvist forsømmelighed fra hans side. Det fremgår af kildeskattelovens § 69, stk. 1, og arbejdsmarkedsbidragslovens § 7.

Kan størrelsen af det tilsvar, som påhviler virksomheden, ikke opgøres på grundlag af virksomhedens regnskaber, kan told- og skatteforvaltningen ansætte virksomhedens tilsvar skønsmæssigt. Tilsvarende gælder, hvis en virksomhed har modtaget et for stort beløb som godtgørelse og størrelsen af det beløb, som virksomheden derfor skal tilbagebetale, ikke kan opgøres på grundlag af virksomhedens regnskaber. Det fremgår af opkrævningslovens § 5, stk. 2.

Landsskatteretten har i den sammenholdte momssag med sagsnr. 22-0091120 stadfæstet Skattestyrelsens afgørelse om, at der ikke kan godkendes fradrag for købsmoms for underleverandørudgifter, idet virksomheden ikke har løftet bevisbyrden for, at der er sket levering af ydelser fra [virksomhed2], [virksomhed3], [virksomhed4], [virksomhed5], [virksomhed6] og [virksomhed7].

Som en konsekvens af afgørelsen i momssagen med sagsnr. 21-0091120 tiltræder Landsskatteretten derfor Skattestyrelsens afgørelse om, at arbejdet fra de seks ovenstående underleverandører må anses for at være udført, idet virksomheden er blevet honoreret for det fakturerede arbejde af sine kunder. Det er på den baggrund konkluderet, at det er virksomhedens ansatte, som har udført arbejdet. Landsskatteretten tiltræder således, at virksomheden har haft ansat lønnet personale udover det at virksomheden oplyste, og at virksomheden har afholdt udgifter til yderligere ansatte for samlet 689.049 kr.

Da virksomheden har haft øvrigt ansat personale og på den baggrund har været klar over, at der skal indeholdes A-skat og arbejdsmarkedsbidrag, har der ikke foreligget en sådan uklarhed om virksomhedens indeholdelsespligt. Virksomheden har derfor handlet forsømmeligt og hæfter derfor for manglende indeholdt A-skat og AM-bidrag, jf. kildeskattelovens § 69, stk. 1, og arbejdsmarkedsbidragslovens § 7.

Da der ikke er oplysninger om, at virksomheden har modtaget skattekort, bikort eller frikort, skulle der være indeholdt 55 pct. Af den udbetalte A-indkomst og 8 pct. i AM-bidrag. Retten finder således, at det er med rette, at Skattestyrelsen har forhøjet virksomhedens A-skat og AM-bidrag for perioden 1. juli 2019 til 31. december 2021 med i alt henholdsvis 348.659 kr. og 55.124 kr.

Der henvises til Østre Landsrets dom af 7. november 2016, offentliggjort som SKM2017.117.ØL, og [by1] Byrets dom af 31. maj 2021, offentliggjort som SKM2021.394.BR.

Landsskatteretten stadfæster derfor Skattestyrelsens afgørelse.