Kendelse af 06-10-2022 - indlagt i TaxCons database den 29-10-2022

Journalnr. 22-0041503

Klagepunkt

Skattestyrelsens

afgørelse

Klagerens opfattelse

Landsskatterettens

afgørelse

Indkomstår 2018

Værdi af fri bil

7.690 kr.

0 kr.

7.690 kr.

Indkomstår 2019

Værdi af fri bil

48.370 kr.

0 kr.

48.370 kr.

Indkomstår 2020

Værdi af fri bil

48.370 kr.

0 kr.

48.370 kr.

Faktiske oplysninger

Klageren har været indehaver af virksomheden [virksomhed1] v/[person1], cvr-nr. [...1], siden 1. april 1986. Virksomhedens er registreret med branchekode 467400 – Engroshandel med isenkram, varmeanlæg og tilbehør.

Klageren og virksomheden har registreret adresse på [adresse1], [by1].

Klageren har været registreret som primær ejer og bruger af følgende køretøjer i indkomstårene 2018 til 2020:

19. april 2011 til 27. november 2018: [reg.nr.1] – VW Transporter kassevogn, godstransport erhverv
12. september 2018 til d.d.: [reg.nr.2] – Peugeot 206 personbil, privat
17. november 2018 til 2. november 2021: [reg.nr.3] VW Transporter, kassevogn, godstransport erhverv
2. maj 2007 til d.d.: [reg.nr.4] – Motorcykel, privat personkørsel
7. april 2009 til 24. august 2018: [reg.nr.5] Opel Kadett, personbil privat personkørsel

Klageren har således siden den 17. november 2018 været registreret ejer og bruger af VW Transporter kassevogn (herefter firmabilen) med registreringsnummer [reg.nr.3], og bilen har været registreret som godstransport erhverv (gulpladebil). Den er indregistreret 1. gang den 21. december 2010. Firmabilens anskaffelsessum pr. 17. november 2018 udgjorde 70.000 kr.

Klageren blev den 4. august 2020 standset i firmabilen af Toldstyrelsen ved [...] grænseovergang til Tyskland.

Klageren har fremlagt dokumentation for indkøb til virksomheden i forbindelse med turen til Tyskland.

Toldstyrelsen konstaterede derudover ved kontrollen, at bilen blev anvendt til privat kørsel uden dagsbevis, idet bilen på kontroltidspunktet indeholdt mange rammer forskellige øl, læskedrikke og mange liter vin.

Motorstyrelsen har den 23. juni 2021 truffet afgørelse om opkrævning af privatbenyttelsesafgift, hvorefter bilen skulle omregistreres fra varebil med anvendelse godstransport erhverv (gulpladebil) til varebil med anvendelsen godstransport privat/erhverv (papegøjeplader). Beregningen af privatbenyttelsesafgiften er fastsat af Motorstyrelsen i perioden fra anskaffelsestidspunktet den 17. november 2018 til den 31. oktober 2021.

Klageren har anført, at bilen er specialindrettet. Toldstyrelsen har fremsendt billeder af bilen på kontroltidspunktet. Det fremgår af billederne, at bilen var lastet med papkasser, samt en række kasser med øl m.v.

Klageren har oplyst til Skattestyrelsen, at bilen er indrettet med en udtagelig indordning i lastrummet, således at han kan opdele nødvendige ting, som startkabler, træktov, sprinklervæske mm. Derudover bruger han bilen som et mobilt kontor og lager, idet han arbejder med kunderne fra bilen. Han har telefon, computer og printer i bilen, ligesom han bringer varer ud til sine kunder. Klageren har oplyst følgende til Motorstyrelsen:

Da jeg købte omtalte bil, fjernede jeg hylderne, og indrettede den med en hylde i bunden, så jeg kunne opdele mine varer, så de er nemmere at komme til ! (se venligst vedhæftede billeder).Der er i forvejen i bilen, en hylde over passagersæderne. (se vedhæftet billed) Den bruger jeg til: Kataloger, Kontor-ting, Skiftetøj, ekstra pærer m.m. til bilen.

Over bagdørene, er der også en hylde, den bruger jeg til: Bilens donkraft, Ildslukkeren, og advarsels-trekanten m.m. (se vedhæftet billed) Alt i alt, er der en del hylder i bilen.”

Skattestyrelsen har truffet afgørelse om, at bilen må anses at have været stillet til privat rådighed for klageren i indkomstårene 2018 til 2020, hvorefter der skal ske beskatning af værdi af fri bil.

Skattestyrelsens afgørelse

Skattestyrelsen har forhøjet klagerens skatteansættelse med værdien af fri bil på 7.690 kr. i indkomstår 2018, 48.370 kr. i indkomstår 2019 og 48.370 kr. i indkomstår 2020.

Som begrundelse herfor er anført, at:

”(...)

1.2Dine bemærkninger

Du har den 16. marts 2022 fremsendt følgende brev med bemærkninger til forslag sendt den 01. marts 2022:

”Jeg bruger ikke min bil til privat kørsel. Min firmabil er specialindrettet så den kan bruges til den måde jeg arbejder på. Mobilt kontor og lager. Jeg arbejder med mine kunder fra bilen. Jeg har telefon, computer og printer i bilen. Jeg holder ind for at skrive mail, faktura og printe ordre ud. Jeg har en udtagelig indordning i lastrummet, som jeg bruger i dagligdagen. Den er lavet sådan, så jeg har mulighed for at opdele nødvendige ting, som startkabler, træktov, sprinklervæske mm. Den er udtagelig, hvis jeg har brug for hele lastrummet til varer. Jeg bringer varer ud til mine kunder. Jeg henter varer fra leverandører i Danmark og udlandet. Min arbejdsdag er meget i bilen, og ellers er det på mit lager og kontor på [adresse1] i [by1]. Jeg har igen sat min firmabil tilbage på gule plader, da jeg ikke bruger min firmabil til privat kørsel. Jeg har en privat bil.”

Vi har desuden haft telefonisk kontakt den 16. marts 2022 vedrørende fremsendte indsigelser ovenfor.

(...)

1.4 Skattestyrelsens bemærkninger og begrundelse

Du har valgt at beskatte din virksomhedsindkomst gennem virksomhedsskatteordningen jævnfør virksomhedsskattelovens § 1.

Et køretøj som udelukkende anvendes erhvervsmæssigt kan ikke holdes uden for virksomhedsordningen. Gulpladebiler skal indgå i virksomhedsskatteordningen jævnfør virksomhedsskattelovens § 1, stk. 3. Der henvises til Den juridiske vejledning afsnit C.C.5.2.2.4. Din varebil indgår i virksomhedsskatteordningen for indkomstårene 2018, 2019 og 2020.

Du er blevet standset for privat kørsel i din virksomheds gulpladebil d. 04. august 2020 uden dagsbevis. Der er ikke grundlag for at antage, at rådigheden har været anderledes i 2018 og 2019 end i 2020, hvorfor vi formoder, at der har været privat anvendelse af køretøjet i alle de nævnte indkomstår. Dette er i overensstemmelse med dommen, som er truffet af Byretten med henvisning til SKM2015.339.BR. Der henvises endvidere til SKM2013.526.ØLR.

Din varebil er ikke specialindrettet. Det gør sig gældende, at når en varebil anvendes både privat og erhvervsmæssigt, og som indgår i virksomhedsordningen, da finder ligningslovens § 16 anvendelse jævnfør virksomhedsskattelovens § 1, stk. 3. Dette betyder, at du skal beskattes efter reglerne om fri bil efter bestemmelserne i ligningslovens § 16, stk. 4. Der henvises endvidere til Den juridiske vejledning afsnit C.C.5.2.2.9.2.

Efter bestemmelserne i ligningslovens § 16, stk. 4 skal der ske beskatning for den periode, hvor bilen har været til rådighed. Det fremgår af ligningslovens § 16, stk. 4: ”Er bilen kun til rådighed en del af året, nedsættes den skattepligtige værdi svarende til det antal hele måneder, hvori bilen ikke har været til rådighed”.

Efter bestemmelserne i ligningslovens § 16, stk. 4 vil ske beskatning af fri bil for følgende perioder:

Indkomståret 2018: 01.11.2018 til 31.12.2018

Indkomståret 2019: 01.01.2019 til 31.12.2019

Indkomståret 2020: 01.01.2020 til 31.12.2020

Hvis køretøjet er anskaffet mere end tre fulde år efter bilens første indregistreringsdato udgøres beregningsgrundlaget for beskatningen af fri bil af købsprisen inklusive moms jævnfør ligningslovens § 16, stk. 4. Din varebil er anskaffet den 17. november 2018, hvilket er mere end tre år efter køretøjets første indregistrering den 21. december 2010, hvorved at beregningsgrundlaget for beskatningen af fri bil udgøres af købsprisen inklusive moms.

Købsprisen inkl. moms udgør 70.000 kr.

Efter bestemmelserne i ligningslovens § 16, stk. 4 skal beregningsgrundlaget for beskatningen af fri bil dog som minimum udgøre 160.000 kr.

Beregningsgrundlaget udgør 160.000 kr.

Efter bestemmelserne i ligningslovens § 16, stk. 4 udgør værdien af fri bil 25 % af beregningsgrundlaget medregnet et miljøtillæg, som udgøres af den årlige (grønne) afgift ekskl. udligningsafgift med tillæg af 50 %.

Værdien af fri bil opgøres i henhold til ligningslovens § 16, stk. 4 således:

Indkomståret 2018 (01.11.2018 – 31.12.2018)

25 % af 160.000 kr. x 2/12 6.667 kr.

150 % af miljøafgift på 682 kr. 1.023 kr.

Værdi af fri bil i indkomståret 2018 7.690 kr.

Indkomståret 2019 (01.01.2019 – 31.12.2019)

25 % af 160.000 kr. 40.000 kr.

150 % af miljøafgift på 5.580 kr. 8.370 kr.

Værdi af fri bil i indkomståret 2019 48.370 kr.

Indkomståret 2020 (01.01.2020 – 31.12.2020)

25 % af 160.000 kr. 40.000 kr.

150 % af miljøafgift på 5.580 kr. 8.370 kr.

Værdi af fri bil i indkomståret 2020 48.370 kr.

I alt 104.430 kr.

Værdien af fri bil medregnes ved opgørelsen af virksomhedens resultat for det pågældende år jævnfør ligningslovens 16, stk. 1 og statsskatteloven § 4.

Et beløb, som svarer til værdien af fri bil til rådighed, anses samtidigt for overført til dig i hæverækkefølgen efter virksomhedsskattelovens §§ 5 og 10, stk. 1. Vedhæftede bilag vedrører ændringerne i forhold til virksomhedsskatteordningen for 2018, 2019 og 2020. Der henvises endvidere til punkt 3.

Afgørelse:

Du har gjort indsigelser mod fremsendte forslag af den 01. marts 2022. Du gør opmærksom på, at du ikke anvender din bil til privat kørsel. Eftersom at Toldstyrelsen har standset dit køretøj ved [...] grænseovergang d. 04. august 2020 indeholdende privat gods, har Skattestyrelsen ikke grundlag for at vurdere, at din bil ikke anvendes privat. Du skriver også, at du mener at din bil er specialindrettet til din måde at arbejde på, og at din varebil har en udtagelig indordning i lastrummet, som gør det muligt for dig, at opdele nødvendige ting. Et specialindrettet køretøj er defineret som biler, der almindeligvis er egnede som en privat bil, men som på grund af indretningen m.v. ikke er egnet til at træde i stedet for en privat bil. Skattestyrelsen vurderer, at dit køretøj ikke er et specialindrettet køretøj, da dette er er egnet til at træde i stedet for en privat bil. I denne vurdering lægges der blandt andet vægt på, at dit køretøj, uagtet den udtagelige indordning, er et køretøj uden nogen eller kun begrænset indretning. Der henvises til Den juridiske vejledning afsnit C.A.5.14.1.13.

Du gør desuden opmærksom på, at du har en privat bil. I den forbindelse lægger Skattestyrelsen vægt på at din husstand efter anskaffelsen af varebilen med registreringsnummer [reg.nr.3] d. 17. november 2018 udelukkende har to biler registreret, hvoraf den ene er varebilen, samt at din ægtefælle også vurderes at have et kørselsbehov.

Med baggrund i ovenstående fastholder Skattestyrelsen, at der skal ske beskatning af fri bil.”

Skattestyrelsen har den 31. maj 2022 fremsendt høringssvar til klagen, hvoraf følgende fremgår:

”Vi har følgende kommentarer til de nye oplysninger, som ikke fremgår af sagsfremstillingen:

Klager påklager afgørelse vedrørende beskatning af fri bil samt ikke godkendt momsfradrag. Dette begrundes med, at der ikke køres privat i køretøjet med registreringsnummer [reg.nr.3]. I den forbindelse henvises der til indsigelsesskrivelse af den 16. marts 2022, herunder at bilen er specialindrettet og at der er privat bil i husstanden, som anvendes til al privat kørsel. Det forklares endvidere, at skatteyder på kontroldagen var i Tyskland for at hente varer til sin virksomhed, under henvisning til vedlagte faktura fra den tyske virksomhed.

Skattestyrelsens bemærkninger til fremsendte klage

Ud fra en samlet vurdering er det Skattestyrelsens opfattelse, at fremsendte klage ikke indeholder oplysninger, som giver grundlag for at imødekomme klagen. Dette begrundes nedenfor.

Klagers revisor oplyser, at der ikke køres privat i køretøjet med registreringsnummer [reg.nr.3].

Det er Skattestyrelsens opfattelse, at dette ikke er korrekt. I den forbindelse henvises der til afgørelse fra Motorstyrelsen, herunder sagsfremstilling til afgørelse, hvoraf det fremgår, at Toldstyrelsen har standset klager ved [...] grænseovergang den 04. august 2020 uden dagsbevis med følgende gods i tidligere omtalte køretøj:

Adskillige rammer med Slots øl
Adskillige rammer med Tuborg Classic
Adskillige rammer med Royal Øl
Flere liter forskellige læskedrikke
Adskillige liter vin

Skattestyrelsen anerkender, at klager den 04. august 2020 var i Tyskland for at hente varer til sin virksomhed, hvilket også fremgår af vedlagte faktura fra [virksomhed2]. Det er dog efter Skattestyrelsen opfattelse også uomtvisteligt, at køretøjet på kontroltidspunktet indeholdt privat gods jf. ovenstående.

Klager gør endvidere påstand om, at bilen er specialindrettet. Af sagsfremstilling til afgørelse modtaget fra Motorstyrelsen, fremgår billeder af relevante køretøj på kontroldatoen den 04. august 2020. Af disse billeder ses det, at lastrummet ikke er indrettet på en måde, som gør, at køretøjet ikke kan træde i stedet for en privat bil. Skattestyrelsen fastholder, at køretøjet har karakter af at være et køretøj uden nogen eller med kun begrænset indretning, og som dermed ikke er specialindrettet.

Klager gør endvidere påstand om, at der er privat bil i husstanden, som dækker al privat kørsel.

Skattestyrelsen er enige i, at klagers husstand har en privat personbil. Med baggrund i at klager har oplyst, at han anvender meget af hans arbejdsdag i bilen med registreringsnummer [reg.nr.3], og at klagers ægtefælle vurderes at have et kørselsbehov, da er det efter en konkret vurdering Skattestyrelsens opfattelse, at et privat kørselsbehov også dækkes af tidligere omtalte køretøj.

Med udgangspunkt i ovenstående er det fortsat Skattestyrelsen opfattelse, at klager har anvendt køretøjet med registreringsnummer [reg.nr.3] privat i indkomstårene 2018-2020. Vi har ikke modtaget oplysninger, som indikerer, at bilen er specialindrettet eller at bilen ikke har været anvendt privat.

Der er ikke grundlag for at antage, at rådigheden af køretøjet har været anderledes i 2018 og 2019 end i 2020, hvorfor vi formoder, at der har været privat anvendelse af køretøjet i alle de nævnte indkomstår. Dette er i overensstemmelse med dommen, som er truffet af Byretten med henvisning til SKM2015.339.BR. Der henvises endvidere til SKM2013.526.ØLR.”

Klagerens opfattelse

Klagerens repræsentant har nedlagt påstand om, at forhøjelsen vedrørende værdi af fri bil nedsættes til 0 kr. i indkomstårene 2018 til 2020.

Til støtte for påstanden er følgende anført:

”Hermed klages over SKAT's afgørelse af 1/4 2022 (sags-id [sag1]) vedrørende beskatning af fri bil samt ikke godkendt momsfradrag.

Vi fastholder at der ikke køres privat i køretøjet [reg.nr.3] og henviser igen til skrivelse her fra af 16/3 2022 som er gengivet i SKAT's afgørelse, herunder den måde bilen er indrettet på.

Den pågældende dag var min kunde hos leverandør [virksomhed2] for at hente varer til virksomheden (vedhæftet ordrebekræftelse).

Der er privat bil i gusstanden som bruges til alt privat kørsel og SKAT's antagelse om noget andet afvises.”

Landsskatteretens afgørelse

Af § 16, stk. 4 i lovbekendtgørelse nr. 1162 af 1. september 2016 og lovbekendtgørelse nr. 806 af 8. august 2019 (herefter benævnt ligningsloven) fremgår bl.a. følgende:

”Den skattepligtige værdi af en bil, der er stillet til rådighed for den skattepligtiges private benyttelse af en arbejdsgiver som nævnt i stk. 1, sættes til en årlig værdi.”

Reglerne om beskatning af firmabiler på gule nummerplader blev med virkning fra 1. januar 2002 ændret. Dette fremgår af dagældende ligningslovs § 16, stk. 4 (lovbekendtgørelse nr. 791 af 17. september 2002, jf. lov nr. 342 af 27. maj 2002).

Firmabiler, registreret den 3. juni 1998 og fremefter, er herefter ikke omfattet af ligningslovens § 16, stk. 4, 1.-9. pkt., jf. ligningslovens § 16, stk. 4, 13. og 14. pkt., hvis to betingelser er opfyldt:

  1. Firmabilen skal være omfattet af vægtafgiftslovens § 4, stk. 1, II, A. Det vil sige, at varebilen skal være på gule nummerplader.
  2. Der må ikke være betalt privatbenyttelsesafgift efter vægtafgiftslovens § 2. Der skal betales privatbenyttelsesafgift på en varebil, ved både hel eller delvis privat anvendelse af bilen.

Hovedaktionærer, der modtager udbytte fra selskabet i form af, at der stilles bil til rådighed skal medregne værdi heraf til den skattepligtige indkomst. Værdien fastsættes efter reglerne i ligningslovens § 16, stk. 4. Det fremgår af ligningslovens § 16A, stk. 5.

Det er ubestridt, at der ikke er betalt privatbenyttelsesafgift.

Når der ikke er betalt privatbenyttelsesafgift, er dette tilkendegivelse af, at firmabilen ikke anvendes privat, hvilket Skattestyrelsen som udgangspunkt skal lægge til grund ved deres vurdering af klagerens indkomst. Som udgangspunkt kan der herefter kun ske beskatning af fri bil, hvis skattemyndighederne faktisk konstaterer, at skatteyderen anvender bilen privat.

Hvis firmabilen bliver brugt til privatkørsel, er firmabilen omfattet af reglerne om fri bil jf. ligningslovens § 16, stk. 4.

Der henvises til Østre Landsrets dom, offentliggjort i SKM2013.526.ØLR, hvor retten fandt, at blot et enkelt tilfælde af privat brug af gulpladebil medfører beskatning af værdi af fri bil. Retten kom endvidere frem til, at som følge af den private kørsel på standsningstidspunktet, påhvilede det skatteyderen at afkræfte formodningen om, at bilen havde stået til rådighed for hans private brug siden anskaffelsen af bilen. Formodningen var ikke tilstrækkelig afkræftet ved, at skatteyderen havde en privat bil i husstanden. Landsretten lagde endvidere til grund, at bilen var egnet til privat benyttelse, men det var ikke afgørende, om bilen havde været mere egnet til privat end til erhvervsmæssig anvendelse.

Klageren blev den 4. august 2020 standset ved [...] grænseovergang på vej hjem fra Tyskland. Toldstyrelsen konstaterede, at udover bildele til brug for klagerens erhvervsmæssige virksomhed, var der foretaget indkøb af privat gods i form af øl, læskedrikke og vin. Firmabilen har været parkeret på klagerens privat adresse, som samtidig er virksomhedens adresse.

Landsskatteretten finder herefter, at dele af kørslens formål falder udenfor virksomhedens erhvervsmæssige formål og må vurderes som privatkørsel. Som følge af den private kørsel på standsningstidspunktet, påhviler det klageren at afkræfte formodningen om, at bilen har stået til rådighed for hans private brug siden anskaffelsen af bilen i 2018, jf. SKM2013.526.ØLR. Afkræftelse heraf kan som udgangspunkt kun ske ved et kørselsregnskab, jf. Højesteretsdom i SKM2009.239.

Landsskatteretten finder ikke, at formodningen er afkræftet. Der er lagt vægt på, at klageren ikke ved at føre kørselsregnskab for firmabilen eller på anden måde tilstrækkeligt har sandsynliggjort, at firmabilen ikke har stået til rådighed for klagerens privat benyttelse. Det er ikke tilstrækkeligt, at klageren har haft en privat bil i husstanden, eller at han ikke forud for kontrollen den 4. august 2020 er blevet standset i kørsel med et helt eller delvist privat formål. Der henses i øvrigt til, at klageren ikke havde anskaffet sig et dagsbevis til brug for den private kørsel, ligesom der henvises til, at Motorstyrelsens afgørelse om beregningen af privatbenyttelsesafgift er fastsat i perioden fra anskaffelsestidspunktet den 17. november 2018 til den 31. oktober 2021.

Betingelserne i ligningslovens § 16, stk. 4, 14. pkt. er således ikke opfyldt for indkomstårene 2018 til 2020. Som følge heraf er firmabilen omfattet af reglerne om beskatning af værdi af fri bil i ligningslovens § 16, stk. 4. Klagerens anbringende om, at privatkørslen var et engangstilfælde, kan ikke i sig selv ændre på retsfølgen.

For visse køretøjer gælder der imidlertid en særlig praksis, hvorefter privat kørsel ikke udløser beskatning efter ligningslovens § 16, stk. 4, men derimod beskatning efter ligningslovens § 16, stk. 3. Undtagelsen omfatter efter forarbejderne til § 16 særlige køretøjer såsom kraner, lastbiler og andre specialkøretøjer, der ikke kan anses for egnede som alternativ til en privat bil. Det er bilens indretning, der afgør, om bilen er uegnet som alternativ til en privat bil eller ej. Se TfS 1994, 667 LR.

Visse erhverv kan med større sandsynlighed få godkendt et køretøj som specialindrettet end andre. Det er erhverv, hvor de køretøjer, der er nødvendige for at udføre arbejdet, er store, fordi der skal bruges meget værktøj m.v., og der hvor køretøjet bliver tilsmudset, og hvor der måske også opstår lugtgener.

Det fremgår af Landsskatterettens afgørelse i SKM2010.753, at en kassevogn ikke er specialindrettet, når den ikke er forsynet med reoler og værktøj i et sådant omfang, at den er uegnet til privat kørsel.

Klagerens virksomhed har primært bestået i afhentning af dele og engrossalg til kunder.

En VW Transporter Kassevogn kan også leveres som Kombi eller med Ladvogn, som heller ikke umiddelbart har karakter af personbil. Dette underbygges af VWs salgsbrochure, hvori det er beskrevet, at alle modeller er designet til erhvervslivet med udmærkelser som ”Bedste varebil”. Med henblik på dette, adskiller en VW Transporter Kassevogn sig som biltype fra normale personbiler. Dette forhold udelukker imidlertid ikke privat kørsel.

Den i sagen omhandlede VW Transporter Kassevogn, er væsentligt større end en normal personbil. Der er tale om en lukket kassevogn, som ikke er luksuspræget. Bilen er ikke forsynet med fastmonterede reoler, men har derimod heller ikke udseendemæssigt et præg af personbil. Dette forhold medfører dog ikke, at bilen kan anses for uegnet som alternativ til en privat bil.

Der er sammenfald mellem klagerens og virksomhedens adresse, og klageren har ikke ført kørebog. Firmabilen har således været parkeret på klagerens adresse, og der er derfor en formodning for, at firmabilen har været til rådighed for klagerens private brug, hvilket bestyrkes af, at klageren den 4. august 2020 blev standset af Toldstyrelsen, hvorefter det kunne konstateres, at bilen var anvendt til privat kørsel. Det er derfor uden betydning, at der ikke er betalt privatbenyttelsesafgift.

Landsskatteretten finder herefter ikke, at bilen kan anses for uegnet til privat brug eller at der derudover er tale om, at bilen er specialindrettet. Der kan ikke medføre et andet resultat, at klageren har lavet en indordning i kasserummet af praktiske hensyn til hans udførelse af arbejde.

Det er derfor med rette, at Skattestyrelsen har beskattet klageren for privat benyttelse af firmabilen på gule plader i indkomstår 2018 til 2020, jf. ligningslovens § 16, stk. 4.

Landsskatteretten stadfæster herefter Skattestyrelsens afgørelse.