Kendelse af 08-06-2022 - indlagt i TaxCons database den 08-07-2022

Journalnr. 19-0033084

Klagepunkt

Skattestyrelsens afgørelse

Virksomhedens opfattelse

Landsskatterettens afgørelse

Perioden 1. januar 2015 – 31. december 2015

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat

1.244.187 kr.

0 kr.

1.244.187 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag

196.709 kr.

0 kr.

196.709 kr.

Perioden 1. januar 2016 – 31. december 2016

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat

353.463 kr.

0 kr.

353.463 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag

55.884 kr.

0 kr.

55.884 kr.

Perioden 1. januar 2017 – 31. december 2017

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat

855.336 kr.

0 kr.

853.888 kr.

Skønsmæssig ansættelse af indeholdelsespligtig AM-bidrag

135.231 kr.

0 kr.

135.002 kr.

Faktiske oplysninger

Indehaveren var i indkomstårene 2015, 2016 og 2017 registreret med enkeltmandsvirksomheden [virksomhed1] med CVR-nr. [...1]. Det fremgår af CVR.dk, at virksomheden havde branchekode 432200 VVS- og blikkenslagerforretninger og bibranche 439100 Tagdækningsvirksomhed. Virksomheden er ophørt den 21. maj 2019.

Indehaveren har ikke selvangivet resultat af virksomhed for indkomstårene 2015, 2016 og 2017.

Det fremgår af Skattestyrelsens afgørelse, at SKAT (herefter Skattestyrelsen) i et brev af 18. juli 2017 har orienteret indehaveren om et kontrolbesøg i virksomheden og i denne forbindelse har anmodet indehaveren om regnskabsmateriale for indkomstårene 2015, 2016 og 2017. Skattestyrelsen har endvidere ved brev af 26. oktober 2017 anmodet om regnskabsmateriale. På trods af opfordring hertil har indehaveren ikke indsendt materiale.

Skattestyrelsen har i forbindelse med skattesagens behandling indhentet kontoudskrifter hos [finans1] vedrørende indehaverens bankkontonummer [...84] og [...12].

Skattestyrelsen har udarbejdet en specificeret opgørelse over bankindsætningerne, hvoraf det fremgår, at bankindsætningerne for indkomstårene 2015, 2016 og 2017 fra virksomhedens kunder udgjorde henholdsvis 2.638.868 kr., 1.058.545 kr. og 2.050.390 kr. ekskl. moms.

På baggrund af bankindsætningernes beløb har Skattestyrelsen vurderet, at indehaveren ikke alene kan have udført det arbejde, der har resulteret i bankindsætningerne, og derfor må have haft ansatte i virksomheden.

Indehaveren har sendt fakturaer til [virksomhed2], hvoraf fremgår fakturadato, fakturanr., beløb, momsbeløb og en beskrivelse af udlejningen af mandskab med angivelse af udført arbejde samt hvem, hvornår og antal timer, der er brugt på det udførte arbejde.

Skattestyrelsen har skønnet indehaverens lønandel af resultat af virksomhed for indkomstårene 2015, 2016 og 2017 til henholdsvis 180.000 kr., 360.000 kr. og 360.000 kr. ud fra oplysninger om virksomhedens branche.

Skattestyrelsen har endvidere skønnet lønudgifter for indkomstårene 2015, 2016 og 2017 på henholdsvis 2.458.868 kr., 698.544 kr. og 1.690.388 kr., som Skattestyrelsen har givet fradrag for.

På baggrund af de konstaterede bankindsætninger har Skattestyrelsen den 19. juli 2018 udsendt forslag til afgørelse, hvor Skattestyrelsen har anset indehaveren for at være forpligtet til at indeholde A-skat og arbejdsmarkedsbidrag med henholdsvis 1.244.187 kr. og 196.709 kr. i indkomståret 2015, 353.463 kr. og 55.884 kr. i indkomståret 2016 og 1.555.157 kr. og 135.231 kr. i indkomståret 2017.

Skattestyrelsen har i den påklagede afgørelse af 11. september 2018 truffet afgørelse i overensstemmelse med forslaget.

I forbindelse med sagens behandling ved Skatteankestyrelsen har indehaveren fremlagt regnskabs- og bilagsmateriale for indkomstårene 2015, 2016 og 2017.

Det fremgår af de fremlagte kontokort, at virksomheden i indkomstårene 2015, 2016 og 2017 havde udgifter til fremmed arbejde på henholdsvis 2.232.981 kr., 675.294,40 kr. og 1.270.020 kr. eksklusiv moms.

Af bilagsmaterialet fremgår endvidere fakturaer og kvitteringer fra blandt andet [virksomhed3], [virksomhed4], [virksomhed5], [virksomhed6] og [virksomhed7]. Bilagsmaterialet er delvist nummereret, men er ikke indsat kronologisk. Registreringerne henviser delvist til de tilhørende bilag.

Skattestyrelsen har oplyst, at [virksomhed5], [virksomhed6] og [virksomhed3] ikke har angivet moms for perioden 1. januar 2015 til 31. december 2017. [virksomhed4] har i øvrigt ikke været momsregistreret. Endvidere har Skattestyrelsen oplyst, at [virksomhed8] og de øvrige virksomheder ikke har været registreret for indeholdelse af A-skat og AM-bidrag.

Skattestyrelsens afgørelse

Skattestyrelsen har anset indehaveren for at være pligtig til at indeholde A-skat og arbejdsmarkedsbidrag med 1.440.896 kr. i 2015, 409.347 kr. i 2016 og 990.567 kr. i 2017.

Skattestyrelsen har som begrundelse for afgørelsen anført følgende:

”(...)

2.4. Skattestyrelsens bemærkninger og begrundelse

Fra 2015, 2016 og 2017 har du ikke indberettet løn og a-skat m.v. for ansatte.

Det er Skattestyrelsens vurdering, at du ikke selv, kan have udført det omhandlende arbejde som fremgår af indsætningerne på Lønkonto 1. Skattestyrelsen har udarbejdet et skøn over ikke angivet løn til medarbejdere og beregnet AM-bidrag og A-skat, se ovenstående talmæssige specifikation. Der er heri taget hensyn til en skønnet løn til dig ud fra den branchekode du er registeret med hos Skattestyrelsen.

Skattestyrelsen har ikke ud fra de oplysninger, vi er i besiddelse af, kunnet identificere de personer, der har arbejdet for dig, ligesom vi ikke har kunnet opgøre en løn på de enkelte personer. Ud fra de bilag vi har indhentet, har vi udtaget et antal eksempler, (se bilag 12) hvor der fremgår, arbejdssted, antal timer, hvilke uger personen har arbejdet, samt hvilke arbejde, der er udført af pågældende person.

Det skal oplyses, at skattestyrelsen ikke har modtaget alle fakturaer som virksomheden har udstedt. Dette skyldes, at virksomheden ikke har afleveret det ønskede materiale og at nogle af de kunder, som virksomheden har faktureret til og hvor skattestyrelsen har anmodet om materiale ikke er vendt tilbage. En enkelt af virksomhedens kunder er erklæret konkurs og her har det vist sig vanskeligt at få bilagene.

Efter kildeskattelovens § 48 stk. 7 skal der indeholdes 55 % af den udbetalte eller godskrevne A indkomst uden fradrag. Am-bidraget udgør 8 % af grundlaget efter arbejdsmarkedsbidragslovens § I.

Eksempler på fakturaer vedr. udlejning af mandskab til [virksomhed2]

Dato

Faktura nr.

Navn på ansat

Arbejdssted

Antal timer

04-11-2016

69

[B.C].

[virksomhed9]

247,25

04-11-2016

70

[L.K]

[virksomhed9]

66,50

04-11-2016

70

[C.R.]

[virksomhed9]

29,50

20-11-2016

72

[B.C]

[virksomhed9]

92,50

20-11-2016

73

[L.K]

[virksomhed9]

49,00

20-11-2016

73

[N.J]

[virksomhed9]

40,00

20-11-2016

73

[S.V.A]

[virksomhed9]

40,00

28-11-2016

75

[N.J]

[virksomhed9]

15,00

28-11-2016

74

[B.C]

[virksomhed9]

39,50

13-04-2017

89

[D. og J.]

[virksomhed9]

116,00

22-08-2017

111

[B.C]

[virksomhed9]

151,00

25-09-2017

115

[L.]

[virksomhed9]

15,00

25-09-2017

115

[S.P]

[virksomhed9]

40,50

25-09-2017

115

[M.L]

[virksomhed9]

36,50

25-09-2017

116

[C.R.]

[virksomhed9]

31,00

25-09-2017

116

[M.R]

[virksomhed9]

15,00

25-09-2017

116

[P.L.]

[virksomhed9]

9,00

Skattestyrelsen opkræver virksomheden/dig 2.840.811 kr. fordelt på a-skat med 2.452.987 kr. og AM-bidrag med 387.824 kr. for perioden 1/7-2015 til 31/12-2017,jf. kildeskattelovens §§ 43, 46, 48 og 69, arbejdsmarkedsfondsloven § 1 samt opkrævningslovens §§ 5 stk. 2. og 10. for manglende indeholdelse og afregning af a-skat og AM-bidrag.

(...)”

I forbindelse med klagesagens behandling er Skattestyrelsen kommet med følgende bemærkninger:

”(...)

På side 3 under punktet sagsfremstilling afsnit 3 anfører skatteyder følgende:

Virksomheden er ikke registreret for ansatte: Skattestyrelsen kan oplyse, at virksomheden er registreret for: A-skat og AM-bidrag med startdatoen 2. november 2015.

Skattestyrelsen er kommet med følgende bemærkninger til de nye oplysninger til sagen:

”(...)

Punkt 2 i Skattestyrelsens afgørelse

Skønsmæssig ansættelse af A-skat og AM-bidrag fastholdes.

Som det fremgår af Skattestyrelsen afgørelse har vi henvist til eksempler på fakturaer vedr. udlejning af mandskab til [virksomhed2]. Listen er ikke udtømmende i forhold til de bilagsmapper vi nu har modtaget. Vi skal derfor fastholde, at det er Skattestyrelsens vurdering, at der har været ansatte i [virksomhed1].

Eksempler på fakturaer med navne og timeangivelser udfaktureret til [virksomhed2] af [virksomhed1]:

Dato

Faktura nr.

Navn på ansat

Arbejdssted

Antal timer

04-11-2016

69

[B.C.]

[virksomhed9]

247,25

04-11-2016

70

[L.K.]

[virksomhed9]

66,50

04-11-2016

70

[C.R.]

[virksomhed9]

29,50

20-11-2016

72

[B.C.]

[virksomhed9]

92,50

20-11-2016

73

[L.K.]

[virksomhed9]

49,00

20-11-2016

73

[N.J.]

[virksomhed9]

40,00

20-11-2016

73

[S.V.A.]

[virksomhed9]

40,00

28-11-2016

75

[N.J.]

[virksomhed9]

15,00

28-11-2016

74

[B.C.]

[virksomhed9]

39,50

13-04-2017

89

[D. og J.]

[virksomhed9]

116,00

22-08-2017

111

[B.C.]

[virksomhed9]

151,00

25-09-2017

115

[L.]

[virksomhed9]

15,00

25-09-2017

115

[S.P.]

[virksomhed9]

40,50

25-09-2017

115

[M.L.]

[virksomhed9]

36,50

25-09-2017

116

[C.R.]

[virksomhed9]

31,00

25-09-2017

116

[M.R.]

[virksomhed9]

15,00

25-09-2017

116

[P.L.]

[virksomhed9]

9,00

Det er jf. punkt 1 Skattestyrelsens opfattelse, at ovenstående virksomheder ([virksomhed5], Cvr [...2], [virksomhed6], Cvr nr. [...3], [virksomhed4], Cvr nr. [...4], [virksomhed8], Cvr nr. [...5] og [virksomhed3], Cvr [...6]) ikke har leveret arbejdskraft som anført af [virksomhed1]. Det er derfor Skattestyrelsens vurdering, at [virksomhed1] har haft ansatte, fordi [virksomhed1]/[person1] ud fra omfanget af arbejdet ikke selv har kunnet udføre det arbejde der er udfaktureret.

(...)”

Skattestyrelsen er endvidere kommet med følgende udtalelse:

”(...)

Skattestyrelsens begrundelse/vurdering

(...)

Skattestyrelsen finder, at indehaver må anses for at have afholdt udgifter til lønninger på henholdsvis 2.458.868 kr. i 2015, 698.544 kr. i 2016 og 1.690.388 kr. i 2017.

Der er henset til, at omsætningen har et sådant omfang, at det anses for usandsynligt, at det har været muligt at oppebære virksomhedens omsætning uden ansatte. Derudover fremgår det af fakturaerne sendt til [virksomhed2], at virksomheden har udlejet mandskab til udført arbejde med angivelse af hvem, hvornår og antal timer, hvorfor det er vores opfattelse, at virksomheden har haft ansatte.

Skattestyrelsen fastholder, at klager skal anses for at have været arbejdsgiver i perioden 1. juli 2015 til 31. december 2017, og at klager har udbetalt løn omfattet af kildeskattelovens § 43, stk. 1 og arbejdsmarkedsbidragslovens § 2, stk. 1, litra 1 uden at indberette og indbetale den dertilhørende A-skat og AM-bidrag efter kildeskatte- lovens § 46, stk. 1.

Klager er ansvarlig over for det offentlige for manglende betaling af A-skat og arbejdsmarkedsbidrag efter kildeskattelovens § 69, stk. 1 og arbejdsmarkedsbidragslovens § 7. Klager hæfter således for manglende indeholdt A-skat og AM-bidrag.

Det har ikke for Skattestyrelsen som 1. instans været muligt at gennemgå de af klager under klagesagen fremlagte bilag med henblik på kontrol af og opgørelse af et eventuelt fradrag. Efter vores opfattelse skal spørgsmålet om den skønsmæssige ansættelse af den manglende A-skat og AM-bidrag og størrelsen heraf hjemvises til 1. instans behandling ved Skattestyrelsen, såfremt Landsskatteretten måtte være af den opfattelse, at klager i et eller andet omfang har sandsynliggjort, at det fremlagte materiale kunne indeholde dokumentation, der vil påvirke den skønsmæssige ansættelse.

(...)”

Virksomhedens opfattelse

Indehaveren har nedlagt påstand om nedsættelse af Skattestyrelsens opgørelse af indehaverens indeholdelsespligt af A-skat og AM-bidrag til henholdsvis 0 kr. og 0 kr.

Subsidiært har indehaveren nedlagt påstand om hjemvisning af sagen til fornyet behandling hos Skattestyrelsen.

Indehaveren har i klagen som begrundelse for påstandene anført følgende:

”(...)

Punkt 2. (efterbetaling af indeholdt a-skat og AM-bidrag for ansatte)

Som anført ovenfor er virksomheden ikke registreret for ansatte og virksomheden har således ikke selv haft ansatte idet opgaverne idet virksomheden i stedet harantaget andre virksomheder (underentreprenører) til dette på timebasis eller i fast pris. Virksomheden har derved modtaget, verificeret og betalt fakturaer tilskrevet moms.

Som anført ovenfor har virksomheden på samme måde ved opgaver på timepris, til brug for fakturering og kontrol, fra den pågældende underentreprenør modtaget lister med navn og timetal på de pågældende personer som har udført opgaven. Virksomheden har jo i øvrigtikke på nogen måde pligt til, mulighed for, at verificere oplysning om de pågældende personer i Skats system.

Som ovenfor anført har klager, efter modtagelsen af skattestyrelsens skrivelse af 18 juli 2018 og efterfølgende skrivelse med afgørelse rettet henvendelse til konsulentvirksomhed som har bistået denne med at bogføre virksomhedens regnskaber og lejeregnskab for de her omhandlede skatteår: 2015, 2016 og 2017.

Det vil fremgå af det fremsendte regnskabsmateriale at der i de enkelte regnskabsår for de enkelte underentreprenører er oprettet kreditorkonti hvor posteringer på indkommende fakturaer og betalinger er registreret. Disse er på sædvanlig vis oprettet som subkonti til samlekonto 65100 (kreditorer, ubetalte regninger)

Fakturaer fra underentreprenører er i alle regnskabsår posteret på Konto 2900 (Fremmed arbejde) og Konto66200 (Købsmoms} med modpostering på den respektive kreditorkonto.

Efterbetaling af indeholdt a-skat og efterbetaling af AM-bidrag for ansatte kan herefter opgøres således:

År 2015 - Efterbetaling a-skat kr. 0

År 2016 - Efterbetaling a-skat kr. 0

År 2017 - Efterbetaling a-skat kr. 0

I alt - Efterbetaling af A-skat: kr. 0

Efterbetaling af AM-bidrag (for ansatte)

År 2015- Efterbetaling af AM-bidrag kr. 0

År 2016 - Efterbetaling af AM-bidrag kr. 0

År 2017 - Efterbetaling af AM-bidrag kr. 0

l alt - Efterbetaling af AM- bidrag: kr. 0

Samlet efterbetaling af a-skat og AM-bidrag for ansatte herefter: kr. 0

Det er klagers opfattelse at skattestyrelsens punkt 2 bør ændres overensstemmende dermed.

(...)”

I forbindelse med sagens behandling ved Skatteankestyrelsen er indehaveren fremkommet med følgende bemærkninger:

”(...)

Indledningsvis skal det gøres gældende, at skattestyrelsens tidligere afgørelse, og særligt

skrivelsen af 18-06-2021 og det deri anførte, klart efterlader det indtryk, at skattestyrelsen reelt

ikke har gennemgået og realitetsbehandlet det fremsendte regnskabsmateriale, ligesom skattestyrelsen ikke forholder sig til eller realitetsbehandler de i denne forbindelse fremsatte anbringender. Tvært imod forholder man sig kun overfladisk til det fremsendte materiale og enkelte bilag i dette.

Dertil kommer at skattestyrelsen efter modtagelsen af yderligere bilagsmateriale, åbenbart har været endog særdeles langmodige med (sags)behandlingen af dette. Dette synes urimeligt og vanskeliggør tidsmæssigt [person1] muligheder for at forholde sig til nye anbringender og skaffe dokumentation i denne forbindelse.

Skattestyrelsens behandling af sagen, herunder særligt efter modtagelse af skrivelse (svarskrift) og bilag fra undertegnede, er af en så ringe og langsommelig karakter, at skatteankestyrelsen i sinbehandling af nærværende sag, bør bortse fra skattestyrelsens anbringender i sagen somværende udokumenterede. Alternativt bør sagen hjemvises til fornyet behandling hos skattestyrelsen.

(...)

Punkt 2 i Skatteankestyrelsen afgørelse og skrivelsen af 18-06-2021.

Skattestyrelsen har fremhævet enkelte eksempler på fakturaer fremsendt af [virksomhed1] med navne de personer der har udført den enkelte opgave.

Dette er navne modtaget fra den/de underleverandører som efter aftale udførte den pågældende opgave for [virksomhed1]. [virksomhed1]s koncept var baseret på at få/vinde de pågældende opgaver for så at udlægge disse til underleverandører.

[virksomhed1] har ikke haft egne ansatte, selskabet har end ikke været registreret som arbejdsgiver hos skat.

(...)”

Landsskatterettens afgørelse

Til A-indkomst henregnes enhver form for vederlag i penge samt i forbindelse hermed ydet fri kost og logi for personligt arbejde i tjenesteforhold, herunder løn, feriegodtgørelse, honorar, tantieme, provision, drikkepenge og lignende ydelser. Dette følger af kildeskattelovens § 43, stk. 1.

I forbindelse med enhver udbetaling af A-indkomst skal den, for hvis regning udbetalingen foretages, indeholde foreløbig skat i det udbetalte beløb. Indeholdelsen foretages ved, at den indeholdelsespligtige beregner det beløb, der skal indeholdes, og tilbageholder dette beløb i A-indkomsten. Det fremgår af kildeskattelovens § 46, stk. 1.

Det følger yderligere af kildeskattelovens § 48, stk. 7 (dagældende lovbekendtgørelse nr. 1403 af 7. december 2010), at hvis den indeholdelsespligtige hverken har modtaget skattekort, bikort eller frikort, skal der indeholdes 55 pct. af den udbetalte eller godskrevne A-indkomst uden fradrag efter stk. 2 og 3.

Endvidere følger det af arbejdsmarkedsbidragslovens § 1 (dagældende lov nr. 471 af 12. juni 2009), at personer, der er skattepligtige her til landet, har pligt til at svare skat i form af arbejdsmarkedsbidrag til staten, samt at bidraget udgør 8 pct. af grundlaget. Arbejdsgiveren er indeholdelsespligtig af arbejdsmarkedsbidraget i forbindelse med udbetalingen af A-indkomsten. Dette følger af arbejdsmarkedsbidragslovens § 7.

Den, som undlader at opfylde sin pligt til at indeholde skat, eller som indeholder denne med for lavt beløb, er over for det offentlige umiddelbart ansvarlig for betaling af manglende beløb, medmindre han godtgør, at der ikke er udvist forsømmelighed fra hans side ved iagttagelse af bestemmelserne i denne lov. Dette fremgår af kildeskattelovens § 69, stk. 1.

Skattestyrelsen har foretaget skønsmæssige ansættelser af manglende indeholdelse af A-skat og AM-bidrag med udgangspunkt i konkrete bankindsætninger på indehaverens bankkonti i indkomstårene 2015, 2016 og 2017.

Landsskatteretten har i afgørelsen med sagsnr. [sag1] vedrørende indehaverens skattepligtige indkomst stadfæstet Skattestyrelsens afgørelse om forhøjelse af indehaverens andel af overskud af virksomhed med 180.000 kr. i indkomståret 2015, 360.000 kr. for indkomståret 2016 og 360.000 kr. for indkomståret 2017.

To retsmedlemmer, herunder retsformanden, udtaler:

Retsmedlemmerne finder, at indehaveren må anses for at have afholdt udgifter til lønninger på henholdsvis 2.458.868 kr. i 2015, 698.544 kr. i 2016 og 1.687.525 kr. i 2017.

Der er herved lagt vægt på, at størrelsen af omsætningen har haft et sådant omfang, at det anses for usandsynligt, at det har været muligt at oppebære virksomhedens omsætning uden ansatte.

Hertil kommer, at det af fakturaerne udstedt til [virksomhed2] fremgår, at virksomheden har udlejet mandskab til udført arbejde med angivelse af hvem, hvornår og antal timer, hvorfor det er retsmedlemmernes opfattelse, at virksomheden har haft ansatte.

Retsmedlemmerne anser således indehaveren for at være indeholdelsespligtig af A-skat samt arbejdsmarkedsbidrag ved udbetaling af løn.

Indehaveren har oplyst, at virksomheden ikke selv har haft ansatte, idet virksomheden i stedet har antaget andre underentreprenører til at udføre arbejdet på timebasis eller efter fast pris. Som dokumentation herfor har indehaveren fremlagt regnskabsmateriale indeholdende posteringskonto 2900 for fremmed arbejde samt fakturaer fra blandt andet [virksomhed3], [virksomhed4], [virksomhed5], [virksomhed6] og [virksomhed7] for indkomstårene 2015, 2016 og 2017

Det af indehaveren fremlagte regnskabsmateriale kan ikke føre til et andet resultat. Der er lagt vægt på, at fakturaerne ikke angiver omfanget og arten af de leverede ydelser, idet der mangler oplysninger om beskrivelse af arbejdsopgaver, hvor og hvornår arbejdet er udført, samt hvem der har udført arbejde. Hertil kommer, at virksomhederne, der har udstedt fakturaerne, ikke er registreret for moms eller indeholdelse af A-skat og AM-bidrag.

Retsmedlemmerne tiltræder Skattestyrelsens beregning af de beløb, som indehaveren er indeholdelsespligtig af, og at Skattestyrelsens afgørelse derfor stadfæstes for afgiftsperioderne 2015 og 2016.

For så vidt angår afgiftsperioden 2017, skal den skønsmæssige ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat og AM-bidrag opgøres til henholdsvis 853.888 kr. og 135.002 kr. således:

Beregning af kildeskatter - A-skat og AM-bidrag

År 2017

Beregnet AM-bidrag 8 %

135.002 kr.

Beregnet A-skat 55 %

853.888 kr.

Skyldig indeholdelse i alt

988.890 kr.

Et retsmedlem udtaler:

De fremlagte fakturaer dokumenterer, at der er indkøbt fremmed arbejde. Endvidere dokumenterer de fremlagte kontoudtog fra banken, at der er sket elektronisk betaling af fakturaerne. På dette grundlag har virksomheden dokumenteret, at der er udført fremmed arbejde for virksomheden, og at der er sket betaling herfor. Virksomheden har derfor ikke haft ansatte og skal derfor ikke indeholde A-skat og AM-bidrag.

Der træffes afgørelse efter stemmeflertallet, således at Landsskatteretten stadfæster Skattestyrelsens afgørelse for afgiftsperioderne 2015 og 2016.

For så vidt angår afgiftsperioden 2017 ændrer Landsskatteretten den skønsmæssige ansættelse af indeholdelsespligtig A-skat og AM-bidrag til henholdsvis 853.888 kr. og 135.002 kr.