Kendelse af 02-01-2024 - indlagt i TaxCons database den 01-02-2024

Journalnr. 21-0098553

Klagepunkt

Skattestyrelsens

afgørelse

Klagerens opfattelse

Landsskatterettens

afgørelse

Skønsmæssig forhøjelse af momstilsvaret for 1. halvår 2018

21.968 kr.

0 kr.

Stadfæstelse

Skønsmæssig forhøjelse af momstilsvaret for 2. halvår 2018

19.280 kr.

0 kr.

Stadfæstelse

Faktiske oplysninger

[person1], herefter kaldet virksomhedsejeren, drev i perioden fra 1. august 2015 til 31. august 2019 enkeltmandsvirksomheden [virksomhed1]. Virksomheden har været registreret under branchekode 960210, frisørsaloner, og med bibranchekode 477500, detailhandel med kosmetikvarer og produkter til personlig pleje.

Det fremgår af virksomhedens regnskab for indkomståret 2018, at virksomheden havde en omsætning 795.896 kr.

Virksomheden, der har afregnet momstilsvaret halvårligt i 2018, har angivet momstilsvaret således:

Angivet

Salgsmoms

Købsmoms

Tilsvar

Første halvår 2018

74.460 kr.

41.593 kr.

32.867 kr.

Andet halvår 2018

93.444 kr.

62.413 kr.

31.031 kr.

I alt

167.904 kr.

104.006 kr.

63.898 kr.

Skattestyrelsen har forgæves anmodet virksomhedsejeren om at indsende bogføringsmateriale for 2017 og 2018, hvorfor Skattestyrelsen har tilsidesat regnskabsgrundlaget.

Skattestyrelsen har indhentet bankkontoudtog for virksomhedsejerens konti i [finans1] for 2017 og 2018, da virksomhedsejeren på trods af opfordring hertil ikke har fremsendt disse. [finans1] har fremsendt kontoudtogene med mail den 27. januar 2021.

Det drejer sig om følgende bankkonti:

[...97]

[...42]

[...51]

[...87]

[...69]

[...19]

Skattestyrelsen har opgjort indsætningerne på konto [...51] og [...97] for indkomståret 2017 til henholdsvis 143.264 kr. og 772.994 kr. eller i alt 916.258 kr. For indkomståret 2018 har indsætningerne på de to konti udgjort henholdsvis 155.973 kr. og 1.660.687 kr. Beløbene har Skattestyrelsen anset for omsætning.

Frisørsalonen har to indlejere, [person2] og [person3], og deres andel af den opgjorte omsætning har Skattestyrelsen opgjort til 365.515 kr. i indkomståret 2017 og 621.959 kr. i indkomståret 2018.

Endvidere indgår huslejeindtægter i indsætningerne med 95.115 kr. for indkomståret 2017 og 131.061 kr. for indkomståret 2018. Huslejeindtægten er ikke momsbelagt.

Med udgangspunkt heri er salgsmomsen opgjort til:

2017

2018

Indsætninger

916.258 kr.

1.816.660 kr.

Dankortindsætninger i 2018, der vedrører 2017

17.877 kr.

-17.877 kr.

Overført til [person3] og [person2]

-365.515 kr.

-621.959 kr.

Indsætninger i alt

568.620 kr.

1.176.824 kr.

Huslejeindtægter, ej momsbelagt

-95.115 kr.

-131.061 kr.

Salgsmoms, 20 % af indsætningerne

94.701 kr.

209.153 kr.

Angivet

91.698 kr.

167.904 kr.

Manglende salgsmoms

3.003 kr.

41.248 kr.

Grundet beløbets størrelse for 2017 og det forhold, at der ikke kan ske ordinær genoptagelse af momsfastsættelsen for 2017, har Skattestyrelsen ikke ændret momstilsvaret for 2017.

Skattestyrelsen har sendt forslag til afgørelse den 6. juli 2021, og afgørelsen er sendt den 2. august 2021.

Skattestyrelsens afgørelse

Skattestyrelsen har for 2018 forhøjet virksomhedens momstilsvar med 41.248 kr.

Skattestyrelsen har som begrundelse for afgørelsen anført følgende:

”(...)

  1. Moms

(...)

1.4 Skattestyrelsens bemærkninger og begrundelse

Efter momslovens § 4, stk. 1 skal der betales afgift af varer og ydelser, der leveres her i landet. Når virksomheder anfører udgående afgifter på sine fakturaer, er det virksomheden som skal betale den opkrævede udgående afgift med henvisning til momslovens § 46, stk. 1 og 7.

Momsregistrerede virksomheder har mulighed for at fradrage indgående afgift af virksomhedens indkøb af vare og ydelser, der udelukkende anvendes til brug for virksomhedens leverancer, hvilket fremgår af momslovens § 37, stk. 1.

Der er alene fradrag for indgående moms for vare og ydelser, der er leveret til virksomheden, og virksomheden skal som dokumentation for den indgående moms kunne fremlægge faktura efter momsbekendtgørelsen § 58.

Virksomheder skal opgøre den udgående og indgående moms for hver afgiftsperiode. Forskellen udgør virksomhedens momstilsvar med henvisning til momslovens § 56, stk. 1. Størrelsen af virksomhedens udgående og indgående moms skal angives til Skatteforvaltningen efter momslovens § 57, stk. 1.

Efter momslovens § 55, stk. 1 skal virksomheden føre et regnskab, som kan danne grundlag for opgørelsen af momstilsvaret for hver afgiftsperiode og kontrollen med afgiftens berigtigelse.

Kravene til regnskabet fremgår af kapital 13 i momsbekendtgørelsen og bogføringsloven. Det fremgår af momsbekendtgørelsens § 73, stk. 1, at regnskabet skal føres på en klar og overskuelig måde og indeholde specifikationer, som kan danne grundlag for Skatteforvaltningens kontrol med afgiftens rigtighed.

Det skal det være muligt, at følge transaktionssporet i bogføringen til forståelse af sammenhængen mellem de enkelte registreringer over til afgiftsopgørelsen med henvisning til bogføringslovens § 4, stk. 1. Endvidere skal kontrolsporet kunne følges, således det er muligt at verificere grundlaget for registreringerne med henvisning til bogføringslovens § 4, stk. 2.

Alle transaktioner i bogføringen skal registreres nøjagtigt under hensyn til virksomhedens art og omfang efter bogføringslovens § 7, stk. 1.

Endvidere skal enhver registrering kunne dokumenteres ved bilag efter bogføringslovens § 9, stk. 1.

Virksomhedens momstilsvar kan ansættes skønsmæssigt, når det ikke er muligt at opgøre det på baggrund af regnskaber, hvilket fremgår af opkrævningslovens § 5, stk. 2.

Vi har modtaget kopi af virksomhedens årsrapport for 2017 og 2018. Der er i øvrigt ikke modtaget bogføring, bilag m.v. Det er således ikke muligt at foretage en kontrol af virksomhedens angivelser eller følge transaktions- og kontrolsporet i bogføringen, da denne ikke er modtaget.

Idet der ikke er modtaget et fyldestgørende regnskabsmateriale, tilsidesættes regnskaberne for 2017 og 2018 og der foretages en skønsmæssig opgørelse af virksomhedens momstilsvar efter opkrævningslovens § 5, stk. 2.

Vi har gennemgået dine kontoudskrifter i [finans1], konto [...97] og [...51], og sammenholdt indsætningerne til den oplyste nettoomsætning i virksomhedens årsrapport.

Det er vores opfattelse, at du driver en økonomisk virksomhed med levering af varer og ydelser i form af beautybehandlinger, frisørydelser samt handel med produkter tilknyttet hertil fra din salon i [by1]. Der skal derfor betales afgift efter momslovens § 4, stk. 1.

Årsrapporten for 2017 vedrører perioden fra 1. april 2017 til 31. december 2017. Virksomheden har været registreret for moms i hele 2017 og da der er en indsætning den 20. marts 2017 med teksten ”faktura 211 [person4]” på konto [...51], er det vores opfattelse, at der har været drevet økonomisk virksomhed hele perioden fra 1. januar 2017 til 31. december 2017.

Det vurderes, at der også er erhvervsmæssige indtægter på konto [...51], hvilket begrundes i:

at der er en indsætning den 20. marts 2017, hvor der i teksten er anført ”Faktura 211 [person4]” på i alt 10.000 kr.
at der er et større antal kontantindsætninger på i alt 60.950 kr. i 2017 og 133.450 kr. i 2018.
at der er mange MobilePay indbetalinger, hvor der samlet indsættes 72.314 kr. i 2017 og 22.523 kr. i 2018. Kun indbetalinger fra 400 kr. er medtaget, idet indbetalinger under dette beløb anses for private.

Generelt kan siges om indbetalingerne, at der er tale om runde beløb, som bærer præg af betaling for udførte behandlinger.

Vi har kategoriseret indbetalingerne, og samlet vurderes følgende indbetalinger på konto [...51] at være erhvervsmæssige:

2017

2018

Fakturaindbetaling

10.000,00

0,00

Kontant indsat

60.950,00

133.450,00

MobilePay, fra 400 kr.

72.314,00

22.523,00

I alt

143.264,00

155.973,00

På konto [...97], som er din erhvervsmæssige konto, vurderes alle indbetalinger at være erhvervsmæssige. Overførsler mellem dine konti eller tilbagebetalinger er ikke medtaget. Vi har kategoriseret indbetalingerne og de kan samlet opgøres til:

2017

2018

Dankort

543.491,78

983.180,01

Fakturaindbetalinger

128.587,85

246.721,41

Kontant indsat

55.800,00

231.436,00

MobilePay

40.011,25

175.255,05

Husleje

0,00

18.000,00

Øvrige indsætninger

5.103,03

6.094,50

I alt

772.993,91

1.660.686,97

På vores uvarslede kontrol den 9. november 2018 oplyste du, at du havde to, som lejede sig ind. På den erhvervsmæssige konto ([...97]) er der overførsler til [person3] og [person2] omkring månedsskiftet, hvilket må være den omsætning, som kan henføres til deres virksomheder. Beløbene har vi opgjort til:

2017

2018

[person3]

160.131,16

359.491,91

[person2]

158.089,70

309.760,51

I alt

318.220,86

669.252,42

Overførsler til [person3] og [person2], skal derfor fratrækkes i de opgjorte indtægter. Ifølge kontooverførslerne, overføres der til [person2] i perioden fra 30. juni 2017 til 6. september 2018 og til [person3] i perioden fra 30. juni 2017 til 17. december 2018.

Endvidere er der i årsrapporten indtægtsført husleje, som må være den betaling [person3] og [person2] har betalt for at leje sig ind. Dette må formodes modregnet i overførslerne, således at det alene er nettobeløbet, som er overført efter modregning i husleje til [person3] og [person2]. Der er endvidere betalt i alt 18.000 kr. i husleje i perioden 23. april 2018 til 4. december 2018 med et beløb på 2.000 kr. pr. måned af [person5].

Vi har ingen oplysninger om, at der er en som hedder [person5], som lejer sig ind og der ses heller ikke at foretages overførsler på samme måde som til [person3] og [person2] til en, som hedder [person5]. Vi forudsætter derfor ikke, at der er yderligere som har lejet sig ind.

I årsrapporten er der indtægtsført huslejeindtægter med 95.115 kr. i 2017 og 131.061 kr. i 2018. Med henvisning til momslovens § 13, stk. 1, nr. 8 er udlejning af fast ejendom fritaget for moms.

Man kan dog efter momslovens § 51 vælge at lade sig frivilligt registrere, hvilket der skal gives tilladelse til. Det forudsættes, at der ikke er moms på virksomhedens udlejningsindtægter.

Der er samlet angivet salgsmoms med 91.698 kr. i 4. kvartal 2017 (i de øvrige kvartaler er der angivet 0 kr. i salgsmoms). I 2018 er der samlet angivet 167.904 kr. i salgsmoms fordelt med 74.460 kr. i 1. halvår og 93.444 kr. i 2. halvår.

Hvis salgsmomsen sammenholdes over til den opgjorte nettoomsætning i årsrapporten, må huslejeindtægterne være opkrævet uden moms. Sammenligningen kan foretages således:

2017

2018

Udført arbejde

312.583,00

542.312,00

Varesalg

65.053,00

142.690,00

Kassedifferencer, indtægt

93,00

1,00

Huslejeindtægt m.v.

95.115,00

131.061,00

Andre indtægter

1.250,00

5.004,00

Salgsrabatter

-12.094,00

-25.172,00

Nettoomsætning i årsrapporten

462.000,00

795.896,00

Huslejeindtægter tilbageføres

-95.115,00

-131.061,00

Momspligtig omsætning

366.885,00

-664.835,00

Salgsmoms, 25 %

91.721,25

166.208,75

Angivet

-91.698,00

-167.904,00

Forskel

23,25

-1.695,25

Forskellen må være udtryk for private andele eller andre små-reguleringer.

Med udgangspunkt i kontoudskrifterne fra [finans1], konto [...97] og [...51], er der vores opfattelse, at den momspligtige omsætning kan opgøres til:

2017

2018

Indsætninger på konto [...51]

143.264,00

155.973,00

Indsætninger på konto [...97]

772.993,91

1.660.686,97

Samlet indsat

916.257,91

1.816.659,97

Dankortindsætning i 2018, som vedrører 2017

17.876,75

-17.876,75

Overført til [person3] og [person2]

-365.514,53

-621.958,75

Indsætninger i alt

568.620,13

1.176.824,47

Huslejeindtægter ifølge regnskab, ej momsbelagt

-95.115,00

-131.061,00

Indsætninger inkl. moms

473.505,13

1.045.763,47

Salgsmoms, 20 % af indsætninger

94.701,03

209.152,69

Angivet

-91.698,00

-167.904,00

Manglende salgsmoms

3.003,03

41.248,69

Der foretages ikke ændring for 2017, da perioderne er forældet og idet der henses til beløbets størrelse. Ændringerne anses ikke for at være omfattet af skatteforvaltningslovens § 32, stk. 1 om muligheden for at gå ud over de ordinære frister.

Det er dog vores opfattelse, at opgørelsen for perioden 1. januar 2017 til 31. december 2017 underbygger, at indtægter fra din private konto (konto [...51]) skal medtages i virksomheden, idet den angivne salgsmoms ville være for høj i denne periode, hvis indtægter fra din private konto ikke medtages.

Efter momslovens § 5, stk. 2 kan vi skønne virksomhedens momstilsvar. Vi ligger fortsat den angivne købsmoms til grund og kan herefter opgøre virksomhedens momstilsvar til:

2018

Skønnet salgsmoms

209.152,69

Angivet købsmoms

-104.006,00

Tilsvar

105.146,69

Angivet tilsvar

-63.898,00

Manglende tilsvar

41.248,69

For opgørelse af salgsmoms på de enkelte perioder henvises til BILAG 1 og BILAG 2.

(...)”

I forbindelse med klagesagens behandling er Skattestyrelsen fremkommet med følgende bemærkninger:

”(...)

Ad påstand om at regnskabet ikke skal tilsidesættes

Det skal bemærkes, at vi kun har modtaget årsrapporter og ikke yderligere regnskabsmateriale. Regnskabsmaterialet er derfor ikke fyldestgørende efter skattekontrollovens § 53, stk. 1.

Skønnet er fortaget med udgangspunkt i bankkontoudtog, idet regnskabsgrundlaget er tilsidesat. Vi har ikke modtaget forklaring til de enkelte indsætninger under sagens behandling.

Det er klager som skal godtgøre, at indtægterne stammer fra allerede beskattede midler, eller er undtaget fra beskatning. Det fremgår af Højesterets dom af 10. oktober 2008 (SKM2008.905.HR).

Der er i klagen ikke yderligere redegørelse eller forklaring om, hvilke indsætninger, der ikke er erhvervsmæssige eller allerede beskattet, hvorfor vi fastholder de foretagne ændringer. Endvidere er regnskabsmaterialet fortsat ikke modtaget, således det er muligt at vurdere, hvilke indsætninger der er medtaget som omsætning.

Ad påstand om transaktioner der vedrører samlever

Det skal bemærkes, at [person6] ikke har været samlevende ifølge Folkeregisteret i 2017. I 2017 har der på adressen [adresse1], [by1] været tilmeldt [person6] samt børnene [person7] og [person8]. Børnene har [person6] med [person9]. Ifølge Folkeregisteret flytter han først ind på adressen den 6. oktober 2018.

Der er ikke fremkommet oplysninger i klagen, som ændre vores opfattelse af beskatningen af indsætningerne, hvorfor vi fastholder de foretagne ændringer.

Ad påstand om forældelse

Det anføres, at der ikke er grundlag for ekstraordinær genoptagelse efter skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, idet den forsinkede indhentelse af [person6]'s kontoudtog alene kan tilskrives Skattestyrelsen.

Denne opfattelse, er vi ikke enige i. Vi modtog årsrapporten 2018 fra [person6] den 29. oktober 2020. Idet vi ikke fik hele regnskabsmaterialet skrev vi den 5. november 2020 en rykker for det manglende materiale. Da vi ikke modtog det efterspurgte materiale, indhentede vi kontoudskrifter i [finans1] den 18. december 2020.

Vi modtog kontoudtogene fra [finans1] den 27. januar 2021, hvilket fortsat er vores opfattelse at være kundskabstidspunktet, da vi først herefter havde et tilstrækkeligt grundlag for at varsle en korrekt afgørelse. Vores forslag den 6. juli 2021 er derfor inden for 6 måneders fristen.

Vi mener ikke, at der er tale om en forsinket indhentelse af kontoudtogene, som kan tilskrives os.

(...)”

Klagerens opfattelse

Klagerens repræsentant har fremsat påstand om, at virksomhedens momstilsvar nedsættes med 41.248 kr. for perioden 1. januar 2018 til 31. december 2018.

Klageren har som begrundelse for påstanden anført følgende:

”(...)

Til støtte for den nedlagte påstand gøres det overordnet gældende, at det selvangivne er korrekt, hvorfor der ikke er grundlag for at tilsidesætte virksomhedens regnskab og forhøje virksomhedens resultat og momstilsvar skønsmæssigt, samt at grundlaget for Skattestyrelsens skøn er forkert, idet forhøjelserne er sket på baggrund af en række indsætninger, der stammer fra allerede beskattede midler og midler, der er undtaget fra beskatning.

Der er bl.a. tale om salg af private ejendele, indsætninger fra venner og bekendte i forbindelse med eksempelvis middage og cafébesøg, ligesom der er tale om gaver fra både [person6]s egen familie og svigerfamilie.

For så vidt angår indsætningerne vedrørende bilerne bemærkes, at disse transaktioner blev foretaget af [person6]s samlever og derfor er hendes indkomstopgørelse uvedkommende, i det omfang de overhovedet er skattepligtige.

Endelig gøres det gældende, at der ikke er grundlag for ekstraordinær genoptagelse efter skatteforvaltningslovens § 27, stk. 2, idet den forsinkede indhentelse af [person6]s kontoudtog alene kan tilskrives Skattestyrelsen.

Det er ikke muligt at redegøre fyldestgørende for anbringenderne på nuværende tidspunkt, hvorfor der tages forbehold for at uddybe ovennævnte anbringender i et supplerende indlæg.

(...)”

I forbindelse med sagens behandling ved Skatteankestyrelsen har der været afholdt telefonmøde med repræsentanten, der er fremkommet med følgende bemærkninger:

”(...)

Repræsentanten var i dialog med klageren om fremskaffelse af materiale. Klageren var i en svær situation som alenemor. Børnenes far var indsat.

Repræsentanten oplyste, at indsætningerne på den private konto stammede fra familie og venner og indsætningerne var ikke skattepligtige.

Samleveren der pt. er indsat haft en kriminel løbebane. Samleveren har hjulpet klageren økonomisk og eventuel beskatning af indsætninger, der er skattepligtige, skal beskattes hos samleveren.

Indsætninger i 2017 vedrørende biler på 130.000 kr. oplyses det, at det ikke er klagerens biler.

Indsætningerne vedrører [person9], der er et leasingselskab. Det er klagerens samlever, der har ejet og drevet leasingselskaberne. Der er tale om to selskabet henholdsvis [virksomhed2] ApS – CVR nr. [...1] og [virksomhed3] ApS – CVR nr. [...2].

Der er ligeledes en momssag. Momssagen følger skattesagen.

Det blev aftalt, at repræsentanten indsender dokumentation for sine påstande inden for 14 dage.

(...)”

Repræsentanten har ikke efterfølgende indsendt yderligere materiale.

Repræsentanten er fremkommet med følgende bemærkninger til sagsfremstillingen:

”(...)

I ovennævnte sag har jeg modtaget kopi af forslaget til afgørelse af den 2. oktober 2023.

Det fastholdes fortsat, at samtlige indsætninger på bankkontoen der ender på 4651 er private indsætninger og indkomstopgørelsen uvedkommende.

Der er bl.a. tale om private indsætninger fra familiemedlemmer, eksempelvis den 19. januar 2018, hvor [person6]s kusine, [person10] indbetaler kr. 1000 via mobilepay. Ligeledes overfører [person6]s svigermor kr. 800 den 22. januar 2018. Herudover er der eksempelvis tale om salg af private effekter på loppemarked den 2. juli 2018, hvor der er en lang række overførsler og en kontant indsætning. For god ordens skyld bemærkes, at loppemarkedet blev afholdt søndag den 1. juli og at overførslerne m.v. blev registeret dagen efter på bankkontoen. På samme måde fremgår der den 26. november 2018 en række enslydende indsætninger på kr. 500. Disse indbetalinger dækker over udlæg fra en fælles pigemiddag som [person6] deltog i med sine veninder.

Endelig er der en række kontante indbetalinger og overførsler vedrørende salg af biler som sagen ligeledes omfatter. Til belysning af disse indsætninger fremlægges en erklæring fra [person6]s samlever, [person9], hvori han erklærer at de pågældende beløb hidfører fra ham og er tilskud til den fælles husholdning. Det bemærkes, at parret sammen har 3 børn.

Det fremgår af forslaget til afgørelse, at Skatteankestyrelsen mener at sagen skal afgøres af Landsskatteretten. Henset til sagens omfang og karakter er det min opfattelse, at sagen bør afgøres af et Skatteankenævn. Såfremt Skatteankestyrelsen er enig heri begæres der fremmøde for nævnet, i modsat fald ønskes sagen afgjort på skriftligt grundlag.

(...)”

Sammen med bemærkningerne til sagsfremstillingen er der fremlagt en udtalelse fra virksomhedsejerens samlever, [person9]:

Undertegnede [person9] erklærer hermed, at jeg i 2017 og 2018 var samlevende med [person6], som også er mor til vores fælles 3 børn.

I forbindelse med vores samliv indbetalte jeg en række kontantbeløb på hendes bankkonto.

05.05.2018 40.000,-

22.11.2018 23150,-

Herudover var jeg ejer af selskaberne [virksomhed2] ApS og [virksomhed3] ApS, der drev virksomhed med leasing af biler m.v. I den forbindelse foranstaltede jeg, at der blev overført kr. 81.000 den 16. januar, kr. 27.700 den 16. august 2018 samt kr. 21.000 den 27. september 2017, alle til min samlevers konto.

Indsætningerne er alle fra kunder i ovennævnte selskaber og beløbene bør rettelig beskattes hos mig som udbytte, da jeg har udtaget dem af selskaberne og overført dem til [person6] som led i vores fælles samliv.

[person6] har ikke været bekendt med, at beløbene kom fra selskaberne.

(...)”

Landsskatterettens afgørelse

Sagen angår også om virksomhedsejeren for indkomståret 2018 skal forhøjes med yderligere momstilsvar opgjort på grundlag af indsætninger på klagerens bankkonti, [...51] og [...97] med i alt 41.248 kr.

Salgsmoms

Der betales afgift af varer og ydelser, der leveres mod vederlag her i landet. Der følger af momslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 106 af 23. januar 2015).

Virksomheder etableret i Danmark med en momspligtig omsætning på over 50.000 kr. årligt, skal momsregistreres. Levering af ydelser er som udgangspunkt momspligtigt. Dette følger af momslovens § 48, stk. 1 og § 47, stk. 1.

Momsregistrerede virksomheder skal ifølge momslovens § 55 føre et regnskab, der kan danne grundlag for opgørelse og kontrol af merværdiafgiften.

Kravene til regnskabet følger af kapitel 13 i momsbekendtgørelsen, bogføringsloven (lovbekendtgørelse nr. 648 af 15. juni 2006) og årsregnskabsloven (lovbekendtgørelse nr. 323 af 11. april 2011).

Virksomhedens salgsmoms skal opgøres på grundlag af Landsskatterettens afgørelse vedrørende forhøjelse af indehaverens overskud af virksomhed i den sammenholdte skattesag for indkomståret 2018 jf. sagsnr. [sag1].

År

Ansat omsætning

Salgsmoms heraf

2018

Angivet salgsmoms

1.045.763 kr.

209.153 kr.

167.904 kr.

Forhøjelse af momstilsvaret i alt

41.248 kr.

Landsskatteretten stadfæster Skattestyrelsens afgørelse vedrørende salgsmoms for 2018.