Kendelse af 15-03-2022 - indlagt i TaxCons database den 18-04-2022

Journalnr. 18-0000918

SKAT har for afgiftsperioden 2. kvartal – 4. kvartal 2014 forhøjet virksomhedens afgiftstilsvar med 95.518 kr.

Landsskatteretten stadfæster SKATs afgørelse.

Faktiske oplysninger

Virksomhedens indehaver er ifølge oplysninger fra Erhvervsstyrelsen registreret som fuldt ansvarlig deltager i virksomheden [virksomhed1], med cvr-nr. [...1] og branchekode 812100 Alm. rengøring i bygninger, i perioden 5. maj 2014 til 31. januar 2018.

Ifølge SKATs oplysninger er virksomheden blevet registreret for moms den 8. maj 2014, og for eksport/import den 9. maj 2014.

SKAT har oplyst, at indehaveren for indkomståret 2014 har selvangivet overskud af virksomhed med 34.872 kr. SKAT har endvidere oplyst, at virksomheden for afgiftsperiode 2. kvartal, 3. kvartal og 4. kvartal 2014 alene har indberettet udgående moms med henholdsvis 8.718 kr., 5.906 kr. og 0 kr.

SKAT har i forbindelse med en gennemgang af indehaverens bankkontoudtog konstateret indsætninger på indehaverens bankkonto [...30] i [finans1], som efter SKAT opfattelse har et erhvervsmæssigt islæt. Der er tale om følgende bankindsætninger:

Dato

Posteringstekst på bankkonto

Beløb inkl. moms

Beløb ekskl. moms

Moms

22.05.2014

[person1] faktu

125.000

100.000

25.000

02.06.2014

Netbank overførsel [person2]

15.000

12.000

3.000

02.06.2014

[virksomhed2] ApS fa 20140505

14.063

11.250

2.813

03.06.2014

Netbank overførsel [person2]

6.000

4.800

1.200

10.06.2014

[virksomhed2] ApS FA20140506

9.688

7.750

1.938

10.06.2014

Overførsel

6.250

5.000

1.250

10.06.2014

[virksomhed2] ApS FA20140503

8.750

7.000

1.750

12.06.2014

Lån KT Advokat [person3]

30.000

24.000

6.000

17.06.2014

Overført [person2]

5.000

4.000

1.000

18.06.2014

Overførsel [person2]

5.000

4.000

1.000

18.06.2014

Overførsel [person2]

30.000

24.000

6.000

24.06.2014

[virksomhed2] FaK 20140603

33.594

26.875

6.719

24.06.2014

[virksomhed2] FaK 20140602

14.063

11.250

2.813

24.06.2014

Overførsel [person2]

30.000

24.000

6.000

26.06.2014

[person1] Faktu

125.000

100.000

25.000

01.07.2014

Lån til Købe af Kass

50.000

40.000

10.000

02.07.2014

[virksomhed2] FaK: 20140604

27.813

22.250

5.563

04.07.2014

Overførsel

10.000

8.000

2.000

08.07.2014

Overførsel

1.200

960

240

12.07.2014

Overførsel

500

400

100

18.07.2014

[virksomhed2] ApS.Fa20140705

20.625

16.500

4.125

18.07.2014

[virksomhed2] ApS Fa20140706

25.313

20.250

5.063

04.08.2014

[virksomhed2] FaK:30140702

16.250

13.000

3.250

04.08.2014

[virksomhed2] FaK: 30140701

15.313

12.250

3.063

08.08.2014

[virksomhed2] FaK: 20140809

32.344

25.875

6.469

12.08.2014

Overførsel

3.000

2.400

600

02.09.2014

[virksomhed2]

28.125

22.500

5.625

02.09.2014

[virksomhed2] FA20140807

15.938

12.750

3.188

02.09.2014

[virksomhed2] ApS FA20140806

20.781

16.625

4.156

07.10.2014

[virksomhed2] fak. 20141001

22.813

18.250

4.563

07.10.2014

[virksomhed2] fak 20141002

15.313

12.250

3.063

I alt

762.736

610.189

152.547

SKAT har således forhøjet virksomhedens udgående moms i 2. kvartal, 3. kvartal og 4. kvartal 2014 med henholdsvis 91.482 kr., 53.440 kr. og 7.625 kr.

SKAT har på baggrund af hævninger på bankkontoen i [finans1] sammenholdt med virksomhedens fremlagte bilagsmateriale godkendt udgifter i virksomheden for afgiftsperioden 2. kvartal og 3. kvartal 2014 med henholdsvis 116.154 kr. og 53.464 kr., svarende til indgående moms på 29.039 kr. og 13.366 kr.

SKAT har i forbindelse med en gennemgang af virksomhedens fremlagte udenlandske fakturaer for afgiftsperioden 2. kvartal 2014 opgjort og godkendt EU-varekøb og EU-ydelseskøb med henholdsvis 33.283 kr. og 54.761 kr., svarende til moms af EU-varekøb på 8.320 kr. og moms af EU-ydelseskøb på 13.691 kr. SKAT har endvidere for afgiftsperioden 3. kvartal 2014 opgjort og godkendt virksomhedens EU-varekøb på 6.230 kr., svarende til moms af EU-varekøb på 1.558 kr.

Indehaveren har anført, at en person ved navn T... T... har bedraget indehaveren, idet virksomheden reelt blev drevet af denne person. Indehaveren har endvidere anført, at det var denne person, som har haft rådighed over bankkonto i [finans1].

Indehaveren har til SKAT forklaret, at indehaveren har personligt underskrevet på oprettelsespapirerne til bankkontoen og virksomheden, men har aldrig modtaget papirerne med posten. Indehaveren og personen havde fælles adresse i det påklagede indkomstår.

Af en anmeldelseskvittering fra [by1] Politi fremgår, at indehaveren den 13. januar 2016 har politianmeldt personen for økonomisk kriminalitet. I forbindelse med klagebehandlingen har Skattestyrelsen oplyst, at de ikke har fået tilbagemelding fra politiet på klagerens anmeldelse.

SKATs afgørelse

SKAT har for afgiftsperioden 2.kvartal–4.kvartal 2014 forhøjet virksomhedens afgiftstilsvar med 95.518 kr.

SKAT har som begrundelse for sin afgørelse anført følgende:

”(...)

Perioden 2. kvartal 2014 (se afsnit 1.1)

Salgsmoms

91.482 kr.

Angivet salgsmoms

- 8.718 kr.

Moms af EU-varekøb

8.320 kr.

Moms af EU-ydelseskøb

13.691 kr.

104.775 kr.

Købsmoms, se bilag 1

29.039 kr.

Moms af EU-varekøb

8.320 kr.

Moms af EU-ydelseskøb

13.691 kr.

51.050 kr.

Ændring til den ordinære angivelse

53.725 kr.

Rubrik A – EU Varekøb, 33.283 kr.

Rubrik A – EU ydelseskøb, 54.761 kr.

Perioden 3. kvartal 2014 (se afsnit 1.1)

Salgsmoms

53.440 kr.

Angivet salgsmoms

- 5.906 kr.

Moms af EU-varekøb

1.558 kr.

49.092 kr.

Købsmoms

13.366 kr.

Moms af EU-varekøb

1.558 kr.

14.924 kr.

Ændring til ordinær angivelse

34.168 kr.

Rubrik A – EU varekøb; 6.230 kr.

Perioden 4. kvartal 2014 (se afsnit 1.1)

Salgsmoms

7.625 kr.

Købsmoms

0 kr.

Ændring til ordinær angivelse

7.625 kr.

Moms 2014, summeret

Perioden 2. kvartal 2014

53.725 kr.

Perioden 3. kvartal 2014

34.168 kr.

Perioden 4. kvartal 2014

7.625 kr.

Moms i alt i 2014

95.518 kr.

(...)

1.4. SKATs bemærkninger og begrundelse

Salgsmoms

Til brug for den skønsmæssige opgørelse af din virksomheds salgsmoms, jf. momslovens § 4, har SKAT opgjort virksomhedens indtægter ud fra indsætninger på din bankkonto.

SKAT anser indsætningerne på din konto for at være en del af din erhvervsmæssige virksomhed jf. opkrævningslovens § 5, stk. 2. Vi har lagt vægt på at du personligt har skrevet under på oprettelse af cvr.nummer og bankkontoen. Vi mener derfor at du har haft rådighed og adgang til kontoen. Det skal hertil tilføjes, at du kun har selvangivet et overskud af virksomhed på 38.872 kr.i 2014, og der er i øvrigt ikke registeret nogen lønindkomst.

Virksomhedens salgsmoms er ifølge momslovens § 56, stk. 1 og 2 opgjort til (se afsnit 1.1):

Perioden 2. kvartal 2014

Salgsmoms

91.482 kr.

Angivet salgsmoms ifølge afsnit

- 8.718 kr.

Perioden 3. kvartal 2014

Salgsmoms

53.440 kr.

Angivet salgsmoms

- 5.906 kr.

Perioden 4. kvartal 2014

Salgsmoms

7.625 kr.

Virksomheden skal afregne momsen efter momslovens § 57.

Moms af udenlandsk varekøb/ydelseskøb

Udenlandsk ydelses- og varekøb i henhold til kontoudtog og fakturaer for perioden 1. april 2014 til 30. september 2014

Bilags-nr.

Fakturadato

Tekst

Beløb i Polsk Zloty (PLN)

Omregningskurs

Beløb i DKR. ekskl. moms

Perioden 2. kvartal 2014

162

26.06.2014

Polsk Faktura [virksomhed3]

2.874,35

179,96

5.173

Varekøb

161

26.06.2014

Polsk Faktura [virksomhed3]

485,25

179,96

873

Varekøb

160

26.06.2014

Polsk Faktura [virksomhed3]

245,10

179,96

441

Varekøb

159

26.06.2014

Polsk Faktura [virksomhed3]

950

179,96

1.710

Varekøb

158

26.06.2014

Polsk Faktura [virksomhed3]

1.194

179,96

2.149

Varekøb

157

26.06.2014

Polsk faktura – Piaspol

8.000

179,96

14.397

Varekøb

156

26.06.2014

Polsk Faktura – PHA [...]

108,50

179,96

195

Varekøb

146

20.06.2014

Polsk faktura - [virksomhed4]

18.880

179,21

33.835

Ydelseskøb

134

16.06.2014

Polsk faktura - [virksomhed4]

11.625

180,01

20.926

Ydelseskøb

133

13.06.2014

Polsk faktura - [virksomhed3]

2.152,85

180,75

3.892

Varekøb

132

13.06.2014

Polsk faktura - [virksomhed3]

105

180,75

190

Varekøb

131

13.06.2014

Polsk faktura - PHA – [...]

2.169,81

180,75

3.922

Varekøb

130

13.06.2014

Polsk faktura – [person4]

188,42

180,75

341

Varekøb

I alt

88.044

Perioden 3. kvartal 2014

198

09.08.2014

Polsk faktura – PHA [...]

3.510,48

177,46

6.230

Varekøb

I alt

6.230

Perioden 2. kvartal 2014

Moms af EU varekøb

8.320 kr.

Moms af EU ydelseskøb

13.691 kr.

Rubrik A – EU varekøb

33.283 kr.

Rubrik A – EU ydelseskøb

54.761 kr.

SKAT godkender fradrag for købsmoms for perioden 2. kvartal 2014 på 22.011 kr. (25 % af 88.044 kr.),

Perioden 3. kvartal 2014

Moms af EU varekøb

1.558 kr.

Rubrik A – EU varekøb

6.230 kr.

SKAT godkender et fradrag for købsmoms for perioden 3. kvartal 2014 på 1.558 kr. (25 % af 6.230 kr.).

Moms af udenlandsk ydelseskøb skal opgøres jævnfør momslovens § 56, stk. 2 og angives ifølge momslovens § 57 i den periode, hvor betalingspligten for køb efter momslovens § 46, stk. 1, nr. 3 indtræder (omvendt betalingspligt)

Der skal oprettes en konto for afgift af køb af ydelser fra udlandet med omvendt betalingspligt jævnfør bekendtgørelse til momslovens nr. 808m § 74, stk. 1, nr. 4 samt en konto for køb af ydelser fra andre EU-lande med omvendt betalingspligt jævnfør § 74, stk. 1, nr. 6.

Afgiftskontiene afsluttes ved hver afgiftsperiodes udløb, jævnfør bekendtgørelsen til momsloven nr. 808, § 76.

Derudover skal der jævnfør bekendtgørelsens § 77, stk. 1, nr. 2 oplyses fakturabeløbet på de udenlandske ydelser, i EU-køb ydelser (rubrik A) på momsangivelsen.

Købsmoms

Til brug for den skønsmæssige opgørelse af din virksomheds købsmoms, se momslovens § 37, har SKAT opgjort virksomhedens driftsudgifter på baggrund af hævninger (udgifter til byggemarkeder) på din bankkonto, samt bilagsmaterialet. Udgifter til bil (benzin) og dagligvareindkøb, formodes at være af privat karakter og der gives derfor ikke fradrag for dem. Opgørelse af hævningerne/driftsudgifterne fremgår af bilag 1, samt afsnittet vedrørende moms af udenlandske varekøb/ydelseskøb.

Virksomhedens købsmoms er jf. momslovens § 56, stk. 1 og 3, opgjort til følgende:

Perioden 2. kvartal 2014

Fradragsberettiget udgifter ifølge bilag 1

116.154 kr.* 0,25

29.039 kr.

Moms af EU vare-/ydelseskøb (se ovenstående)

88.044 * 0,25

22.011 kr.

I alt fradrag 2. kvartal 2014

51.050 kr.

Købsmomsen for perioden 2. kvartal foreslås forhøjet med 51.050 kr.

Perioden 3. kvartal 2014

Fradragberettiget udgifter ifølge bilag 1

53.464 kr. * 0,25

13.366 kr.

Udenlandsk varekøb (se overstående)

6.230 * 0,25

1.558 kr.

I alt fradrag 3. kvartal 2014

14.924 kr.

Købsmomsen for perioden 3. kvartal foreslås forhøjet med 14.924 kr.

Af kontoudtogene fremgår der ikke nogen udgifter i 4. kvartal 2014.

Virksomheden skal afregne momsen efter momslovens § 57.

(...)”

Virksomhedens opfattelse

Indehaveren har nedlagt påstand om, at der ikke er grundlag for at forhøje virksomhedens afgiftstilsvar med 95.518 kr. Til støtte herfor har indehaveren i klagen anført følgende:

”(...)

Jeg er uenig i denne afgørelse. Igennem hele forløbet har jeg fastholdt, at jeg er offer i denne sag, idet jeg er blevet bedraget af T... T...

Jeg har fra begyndelsen været af den opfattelse, at T. havde ansat mig i sin virksomhed, hvor jeg skulle gøre rent. Jeg fik udleveret en ansættelseskontrakt. Da jeg ikke havde noget sted at bo, tilbød T... at jeg kunne få lov til at leje et værelse i hans lejlighed.

T... har hele tiden været meget venlig overfor mig, og ville hjælpe mig med alt det praktiske.

Jeg skulle gøre rent i et busselskab, og til det sagde han at han var nød til at oprette en rengøringsvirksomhed for mig. Men det ville ikke ændre noget i forhold til min ansættelse, sagde han.

Han fortalte mig, at jeg skulle have en bankkonto, og tog mig med i banken for at hjælpe mig med at åbne kontoen. Det var en privatkonto, ikke en konto knyttet til et CVR nr. Mit kontokort ville komme med posten. Jeg fik dog aldrig noget kontokort. Senere fandt jeg ud af, at kontokortet var kommet med posten, men at T... havde taget det uden at sige noget til mig.

I al den tid var jeg i god tro, jeg gjorde rent i busselskabet, og fik udbetalt min løn kontant af T... Jeg talte ikke dansk, og havde ingen mistanke om, at noget var galt.

På et tidspunkt i 2015 fik mistanke om, at noget var, som det ikke skulle være, da jeg tilfældig så en faktura på nogle byggematerialer, udstedt i mit navn. Da jeg konfronterede T... med det svarede han, at det ikke var noget, og at jeg ikke behøvede at bekymre mig om det.

Jeg flyttede fra mit lejede værelse hos T..., da jeg ikke brød mig om at bo der. Jeg tog til banken, og bad om kontoudskrifter, som jeg ikke havde set tidligere, og lukkede det kontokort, som T... uden mit vidende havde rådet over. Herefter havde T... ikke længere adgang til min bankkonto.

Jeg konfronterede igen T... med, at han havde løjet overfor mig og drevet en byggevirksomhed i mit navn. Han svarede igen med, at det ikke havde nogen betydning for mig, at jeg ikke skulle bekymre mig om det, og at han nok skulle ordne det hele.

Jeg blev klar over, at T... ikke havde ordnet noget som helst, da jeg modtog brev fra SKAT dateret den 30. oktober 2015. Jeg kontaktede revisor [person5] fra [virksomhed5] P/S, som på mine vegne skrev til SKAT, og som også var med til mødet hos SKAT den 29. februar 2016.

Sammen med revisor [person5] var jeg også hos politiet og indgav en anmeldelse om bedrageri mod T... T... Sagen er fortsat i gang.

Min fremstilling af sagen og sagsforløbet er stort set i overensstemmelse med sagsforløbet beskrevet i brevet fra SKAT af den 8. november 2017.

SKAT kommer dog til den afgørelse, at min indkomst skal sættes op med i alt 311.413 kr., og at jeg skal betale 95.518 kr. mere i moms.

Jeg fastholder derimod, at jeg havde en lønindkomst på 34.872 kr., og at jeg ikke havde nogen overskud af virksomhed.

Jeg fastholder, at jeg er den bedragne part. Det er T... T., der svigagtigt har narret mig til at åbne en virksomhed, og som har drevet virksomheden i mit navn. Han har udskrevet faktura og har hævet de indbetalinger, der måtte være kommet ind. Helt uden mit vidende, uden min medvirken og uden min accept. Og som jeg har anmeldt til politiet.

Det kan være, at jeg har været naiv, men jeg var kommet til et fremmed land, kunne ikke sproget og kendte ikke forholdene i landet. Jeg var glad for at møde et venligt menneske, som ville hjælpe mig, men var åbenbart et let offer for en svindler.

(...)”

Klageren har ikke fremsendt yderligere bilagsmateriale i forbindelse med klagesagen.

Landsskatterettens afgørelse

Sagen angår spørgsmålet, om det er med rette, at SKAT har opgjort virksomhedens afgiftstilsvar med yderligere 95.518 kr. for afgiftsperioden 2. kvartal – 4. kvartal 2014.

Af momslovens (lovbekendtgørelse nr. 760 af 21. juni 2016) § 4, stk. 1 fremgår følgende:

”Der skal betales afgift af varer og ydelser, der leveres mod vederlag her i landet. Ved levering af en vare forstås overdragelse af retten til som ejer at råde over et materielt gode. Levering af en ydelse omfatter enhver anden levering.”

Afgiftspligtige personer skal betale afgift ved erhvervelse mod vederlag af varer fra andre EU-lande, når sælgeren er en virksomhed registreret for merværdiafgift. Det fremgår af momslovens § 11, stk. 1.

Leveringsstedet for ydelser er her i landet, når ydelsen leveres af en afgiftspligtig person, som har etableret enten stedet for sin økonomisk virksomhed eller et fast forretningssted, hvorfra ydelsen leveres. Det fremgår af momslovens § 16, stk. 1.

Ved opgørelse af afgiftstilsvaret kan afgiften for virksomhedens indkøb m.v. af varer og ydelser, der udelukkende anvendes til brug for virksomhedens leverancer fradrages, herunder leverancer udført i udlandet. Det fremgår af momslovens § 37. Den fradragsberettigede afgift omfatter også den afgift, som efter § 11 påhviler varer, der er erhvervet fra et andet EU-land. Det fremgår af momslovens § 37, stk. 2, nr. 2.

Af momslovens § 46, stk. 1 fremgår:

”Betaling af afgift påhviler den afgiftspligtige person, som foretager en afgiftspligtig levering af varer og ydelser her i landet. Afgiften påhviler dog aftageren af varer eller ydelser, når

(...)

3) aftageren er en afgiftspligtig person eller en ikkeafgiftspligtig momsregistreret juridisk person, til hvem der leveres ydelser omhandlet i § 16, stk. 1, § 18 og § 21, bortset fra adgang til arrangementer og ydelser i tilknytning hertil, § 21 a og § 21 b, hvis ydelserne leveres af en afgiftspligtig person, der ikke er etableret her i landet.”

Virksomhederne skal for hver afgiftsperiode opgøre den udgående og indgående afgift. Forskellen mellem den udgående og indgående afgift er virksomhedens afgiftstilsvar, jf. momslovens § 56, stk. 1.

Den udgående afgift i en afgiftsperiode er afgiften efter momsloven af virksomhedens leverancer, erhvervelser fra andre EU-lande, indførsel af varer fra steder uden for EU, fraførsler fra afgiftsoplag m.v., og betalingspligtige køb efter § 46, stk. 1, for hvilke afgiftspligten er indtrådt i perioden, jf. momslovens § 56, stk. 2.

Den indgående afgift i en afgiftsperiode er afgiften efter momsloven på virksomhedens fradragsberettigede indkøb i perioden, jf. momslovens § 56, stk. 3.

Registrerede virksomheder skal efter udløbet af hver afgiftsperiode til told- og skatteforvaltningen angive størrelsen af virksomhedens udgående og indgående afgift i perioden. Det fremgår af momslovens § 57, stk. 1.

Det fremgår af momsbekendtgørelsen nr. 808 af 30. juni 2015, § 74, stk. 1, at regnskabet skal indeholde følgende særlige konti:

”(...)

4) konto for afgift af køb af ydelser fra udlandet med omvendt betalingspligt,

(...)

6) konto for køb af ydelser fra andre EU-lande med omvendt betalingspligt,

(...)”

I momsbekendtgørelsens § 76 er følgende anført:

”Stk. 1. Afgiftskontiene afsluttes ved hver afgiftsperiodes udløb. Saldoen på kontoen for indgående afgift, saldoen på kontoen for afgift af varekøb fra udlandet og saldoen for kontoen for afgift af køb af ydelser fra udlandet med omvendt betalingspligt overføres til kontoen for udgående afgift. Kontoen for udgående afgift viser herefter det afgiftsbeløb, som skal indbetales til Skatteforvaltningen, eller det afgiftsbeløb, der skal godtgøres af Skatteforvaltningen. Ved indbetalingen til eller udbetalingen fra Skatteforvaltningen føres det betalte eller godtgjorte beløb på kontoen for udgående afgift, der hermed udlignes.

Stk. 2. I stedet for at overføre den indgående afgift, afgiften af varekøb fra udlandet og kontoen for afgift af køb af ydelser fra udlandet med omvendt betalingspligt til kontoen for udgående afgift, kan virksomheden oprette en konto for afregning med Skatteforvaltningen og overføre afgiften hertil.”

I momsbekendtgørelsens § 77 er følgende anført:

”Virksomheder skal på afgiftsangivelse efter momslovens kapitel 15 oplyse virksomhedens udenlandshandel med varer eller ydelser samt virksomhedens indenlandske afgiftsfritagne leverancer af varer eller ydelser, specificeret i angivelsens

1) rubrik A-varer,

2) rubrik A-ydelser,

(...)”

Momsregistrerede virksomheder skal ifølge momslovens § 55, stk. 1, føre et regnskab, der kan danne grundlag for opgørelsen af momstilsvaret for hver afgiftsperiode og kontrollen af merafgiftens berigtigelse.

Kravene til regnskabet fremgår af kapitel 13 i momsbekendtgørelsen og bogføringsloven (lovbekendtgørelse nr. 648 af 15 juni 2006). Hvis regnskabet ikke opfylder kravene, kan afgiften fastsættes skønsmæssigt. Det fremgår af opkrævningslovens § 5, stk. 2.

Virksomheden er således forpligtet til at føre et regnskab, der dokumenterer opgørelsen og afregningen af virksomhedens momstilsvar.

SKATs skønsmæssige opgørelse af afgiftstilsvaret for virksomheden er fastsat på baggrund af konkrete bankindsætninger, fremlagte købsbilag og allerede indberettet udgående moms.

Landsskatteretten har i afgørelse af dags dato i sagsnr. 18-0000916 stadfæstet SKATs afgørelse om skønsmæssig forhøjelse af indehaverens selvangivne overskud af virksomhed i indkomståret 2014.

Retten har i ovennævnte afgørelse fundet, at indehaveren ikke har løftet bevisbyrden for, at det beregnede overskud af virksomhed ikke skal henføres til indehaverens skattepligtige indkomst.

Retten finder i overensstemmelse hermedligeledes, at indehaveren ikke har fremlagt dokumentation, der giver grundlag for at ændre SKATs opgjorte afgiftstilsvar, jf. opkrævningslovens § 5, stk. 2 og momslovens § 37.

Landsskatteretten stadfæster SKATs afgørelse om forhøjelse af virksomhedens afgiftstilsvar i afgiftsperioden 2. kvartal – 4. kvartal 2014 med 95.518 kr.