Kendelse af 10-01-2025 - indlagt i TaxCons database den 04-02-2025

Journalnr. 22-0033885

Motorstyrelsen har foretaget en omberegning af den betalte registreringsafgift på køretøjet. Omberegningen medfører, at klageren skal have tilbagebetalt 3.839 kr. af den betalte registreringsafgift.

Landsskatteretten stadfæster Motorstyrelsens afgørelse.

Faktiske oplysninger

Sagens køretøj er en Chevrolet Camaro med stelnummer [...]. Køretøjet har arten personbil, og er anset som et veterankøretøj.

Det fremgår af Køretøjsregistreret, at klageren anmeldte køretøjet til afgiftsberigtigelse den 26. november 2020. Motorstyrelsen værdifastsatte herefter køretøjet til en handelspris på 89.200 kr. og en nypris på 416.366 kr. den 25. februar 2021. Den 22. marts 2021 blev registreringsafgift for køretøjet på 42.754 kr. betalt, og den 26. marts 2021 blev køretøjet registreret i Køretøjsregisteret.

Den 28. januar 2022 traf Motorstyrelsen afgørelse om omberegning af den betalte registreringsafgift på køretøjet som følge af nye regler for beregning af registreringsafgift, jf. lov nr. 203 af 13. februar 2021, som trådte i kraft den 1. juni 2021. De nye regler havde tilbagevirkende kraft fra den 18. december 2020.

Ved omberegningen af registreringsafgiften af køretøjet anvendte Motorstyrelsen den samme værdiansættelse af køretøjet, som blev anvendt i forbindelse med registreringen af køretøjet i Køretøjsregisteret den 26. marts 2021.

Omberegningen betød, at klageren skulle have tilbagebetalt 3.839 kr. i registreringsafgift af køretøjet.

Motorstyrelsens afgørelse

Motorstyrelsen har foretaget omberegning af den betalte registreringsafgift på køretøjet. Omberegningen medfører, at klageren skal have tilbagebetalt 3.839 kr. i registreringsafgift.

Motorstyrelsen har anført følgende begrundelse for omberegningen:

"Folketinget vedtog den 13. februar 2021 en ny lov, som har medført en ny måde at beregne registreringsafgift (lov nr. 203 af 13. februar 2021). De nye regler har virkning fra den 18. december 2020.

Vi skriver til dig, fordi du i perioden fra den 18. december 2020 til den 31. maj 2021 har betalt registreringsafgift af et køretøj og derfor kan have betalt for meget eller for lidt.

Reguleringen vedrører dette køretøj:

Mærke: Chevrolet

Model: Camaro

Stelnummer: [...]

Ændringerne for beregning af registreringsafgift betyder, at vi fastsætter en ny afgiftspligtig værdi og beregner en ny registreringsafgift for dit køretøj.

Vi har lavet en ny beregning efter de nye regler.

Resultatet er:

· Du har betalt 3.839 kr. for meget i registreringsafgift."

Udtalelse fra Motorstyrelsen

I forbindelse med Skatteankestyrelsens klagesagsbehandling har Motorstyrelsen udtalt følgende:

"Der er den 11. marts 2022, på partens anmodning, eftersendt en uddybende forklaring af afgiftsudregningen for køretøjet, dette er vedhæftet som "UDDYBENDE BEGRUNDELSE AF OMBEREGNING - [...]".

Første klagepunkt er besvaret i uddybende begrundelse af den 11. marts 2022. Der er i afgørelse af den 25. februar 2021 lavet en værdifastsættelse, her er det begrundet hvordan Motorstyrelsen finder handelspris og nypris for køretøjet. Afgørelse for værdifastsættelse er ikke påklaget.

(...)

Tredje klagepunkt omhandler værdifastsættelsen af køretøjet, denne værdifastsættelse er ikke påklaget. Parten har den 22. marts 2021 betalt registreringsafgiften fra afgørelsen af den 25. februar 2021. Motorstyrelsen har omberegnet registreringsafgiften for køretøjet den 28. januar 2022, omberegningen er foretaget jævnfør § 9, stk. 8 i lov nr. 203 af 13. februar 2021.

(...)

Femte klagepunkt er sendt til vurdering ved Motorstyrelsens juridiske enhed.

AD 1) a) Nypris for køretøjet er dokumenteret i værdifastsættelsesafgørelsen.

AD 1) b) Værdien på 216.798,00 kr. er køretøjets afgiftspligtige værdi som nyt, dette står i værdifastsættelsesafgørelsen af den 25. februar 2021. Værdien på 234.755,00 kr. kan Motorstyrelsen ikke genkende, det er derfor ikke muligt at besvare grunden til differencen.

AD 1) c) Motorstyrelsen fastholder at omberegningen er udført korrekt, den indsendte udregning er ikke korrekt.

AD 4) a) Denne udregning er ikke korrekt, Motorstyrelsen har i "UDDYBENDE BEGRUNDELSE AF OMBEREGNING - [...]" beskrevet en korrekt udregning af registreringsafgiften.

Motorstyrelsen vil påpege, at den påklagede afgørelse er en omberegningsafgørelse, her efterreguleres registreringsafgiften betalt den 22. marts 2021 jævnfør § 9, stk. 8 i lov nr. 203 af 13. februar 2021. Afgørelsen omhandler ikke værdifastsættelsen af køretøjet, der er medsendt dokumentation for værdifastsættelsen, da dette underbygger at Motorstyrelsen har omberegnet registreringsafgiften korrekt.

Motorstyrelsen indstiller, at afgørelsen af den 28. januar 2022 fastholdes."

Klagerens opfattelse

Klageren har anført, at Motorstyrelsens omberegning er forkert, og at et større beløb end 3.839 kr. skal tilbagebetales.

Klageren har anført følgende begrundelse:

"Af følgende årsager klages:

1) I alle beregninger er det mangelfuldt dokumenteret, hvordan de forskellige værdier er fremkommet. Jeg er derfor stadig ikke overbevist om at nr. III omberegning er korrekt Se nedenfor pkt. Ad 1, a og b
2) De udsendte beregninger er ikke underskrevet af en sagsbehandler/ansvarlig leder, kun i nr. I er der nævnt en sagsbehandler [person1], som det enkelte gange har været muligt at.komme i kontakt med pr. tlf. De øvrige beregninger er ikke underskrevet, dog fik jeg at vide af [person1], at det var en [person2], der var sagsbehandler. Trods utallige opringninger til [person2] med indtalte beskeder, har han aldrig kontaktet mig.
3) Beregning nr. I fra d. 25/02 2021 blev handelsprisen på de 89.200,-kr. inkl. Ny afgift som brugt bil ikke påklaget af mig, da det på daværende tidspunkt ikke var muligt at overskue konsekvenserne af en for høj vurdering efter de nye regler, som først var klar efter d. 1. Juni 2021, og som i mit tilfælde først blev gennemført ved endelig beregning II d. 28/01 2022. (Meget lang sagsbehandlingstid). Se vedhæftede pdf fil og kommentarer fra Motorhistorisk Samråd over 2 biler som er mere sammenlignelige med min Chev. Camaro. Hvorfor er de ikke brugt i stedet for de 2 V8 (muscle) biler, Pontiac Firebird og Camaro V8 5,0 som vil være yderst attraktive når de bliver veteran biler om få år ?
4) Flere steder står der i dokumenterne følgende: For veteranbiler skal registreringsafgiften beregnes enten ud fra bilens afgiftspligtige værdi som ny, eller ud fra bilens aktuelle handelspris (inkl. Afgifter efter nye regler)?. Den registreringsafgift, der skal betales, vil være den laveste af de beregnede registreringsafgifter.

Det forstår jeg sådan, at der skal laves 2 beregninger, hvoraf beregningen efter aktuel handelspris, som er uafhængig af nypris m.v. mangler.

I den metode, der er brugt i omberegningen III side 3, står der et og i stedet for eller.

Det virker forvirrende og uklart, hvad der så er det korrekte. Se nedenfor AD 4a

5) Jeg søgte aktsindsigt d. 23/2 2022 - sag nr. [sag1]- og fik svar d.4/3 2022 journal nr. [sag2] kun med ret til delvis aktsindindsigt, hvor side 25 og 58 er undtaget. De dokumenter jeg fik indsigt i havde jeg allerede i forvejen, så det blev jeg ikke klogere af. Jeg anmoder derfor om at få alle tilbage holdte akter tilsendt. Se vedhæftede pdf fil fra d.4/3-2022.

AD 1) mangelfuld dokumentation og uddybende begrundelser:

a) Jeg vil gerne vide hvordan beregnes handelspris/nypris på 416.366 kr.?
b) Hvordan beregnes afgiftspigtig værdi på de 216.798 kr.og hvilke fradrag er det der gør at den afgiftspligtige værdi pludselig havner på 234.755 kr???
c) Hvis omberegningen foregår efter III side 3 (OG) mener jeg den ikke er korrekt i henhold til det beregningseksempel i skatteloven I.A.1.4.2. Her er der meget mere simpelt og forståeligt vist en beregningsmetode som i mit tilfælde vil være følgende:

Pris nyværdi 416.366 nedskriv. % 21,42 som brugt 89.185

Afgiftpligt.værdi 216.798 " " 46.438

Afgift 25 % af 65000 16.250 " " 3.481

85 % *(202200-65000) = 116.620 " " 24.984

150 %*(216798-202200) = 21897 " " 4690

Afgift i alt 154767 " "i alt 33155 kr.

Ad 4 a) hvis afgiftsberegningen kun baseres på handelsværdi inkl. Nye afgifter, hvilket er det mest reelle fås ved at regne baglæns fra handelsværdien 89.200,- kr.følgende afgift:

Trin 1 25 % *65.000 = 16.250 medfører handelsværdi 1 = 16.250+65.000 = 81.250 kr.

Trin 2 der mangler så 89.200-81.250 = 7.950, hvoraf der skal beregnes 85 % afgift efter formlen:

afgiftspligt.værdi X + afgiftspligt. Værdi X*85 % = 7.950 dvs.

X + X*0,85 = 7.950

X(1+0,85) = 7.950 Medfører X = 7.950/1,85 = 4.297

Trin 2 afgift bliver således 85 % *4.297 = 3.653

Trin 1 afgift = 16.250

Afgift alt 19.903 kr.

Denne beregning er den mest gunstige og svarer til den afgift, som sælgeren stillede mig i udsigt, da vi forhandlede bilens pris.

Jeg ser frem til en omvurdering af handelsværdi efter andre mere sammenlignelige biler, og et yderligere værdifald fra 78,58 % til 87-90 %, samt en fuldstændig grundig uddybende forklaring med beregninger udført i den rigtige rækkefølge med formler osv. således at jeg og eksperterne i Motorhistorisk Samråd og FDA også kan finde ud af hvordan afgiften skal beregnes."

Klagerens bemærkninger til Motorstyrelsens udtalelse

Klageren har fremsat følgende bemærkninger til Motorstyrelsens udtalelse:

"(...)

AD3) At værdifastsættelsen ikke er bemærket og påklaget er jo ikke korrekt. Jeg har fra starten af rådført mig med Motorhistorisk samråd ved [person3] som allerede efter den første vurdering kom med en udtalelse om at MS vurdering er helt galt afmarcheret da bilerne MS har brugt ikke er sammenlignende med min. 2 bedre sammenlignelige biler er medsendt til MS hvoraf den ene er næsten den samme som min med en V6 motor til en pris uden afgift på kr.27000.

(...)

AD4) Beregningsmetoden er trods uddybende begrundelse endnu mere forvirrende og der er aldrig blevet besvaret om det er et OG eller ELLER der gælder. Under alle omstændigheder er der jo flere slags handelsværdier end nyværdi og handelspris f.eks reel Handelsværdi incl afgift og reel handelsværdi exl. Afgift.

Jeg vil gerne udbede mig en beregning på begge muligheder ud fra handelsværdi inkl.afgift 89200,- og handelsværdi exl. Afgift på 52000,- kr

AD5) fuld aktsindsigt har jeg netop modtaget d. 9-3-2023, så denne klage er fuldbyrdet og jeg forventer mit klagegebyr på 1100,- kr.refunderet.

AD1) mangelfuld dokumentation og uddybende begrundelser:

a+b) ja hvis den afgiftspligtige værdi er 216798,-kr. bliver den nedskrevne værdi 46446,- som der også står i dokument III side 2. På side 4 i skemaet står den afgiftspligtige værdi pludselig til 50285,- kr. For at komme frem til dette tal skal den afgiftspligtige ny værdi være 234755,- kr. hvilket jo ikke er korrekt.

På side 5 er så korrekt nedskrevet de 2 laveste skalaknæk til henholdsvis 13923,- kr.og 43311,- kr. Det sidste knæk over resten bliver så efter min mening 46446 - 43311 = 3135 kr.som der skal betales 150 % af = 4702,- kr.

Den samlede afgift bliver derfor 3481+24980+4702 = 33163,-Kr. i stedet for 38915,- kr.

c) jf. ovenstående er MS omberegning derfor ikke udført korrekt efter nypris 416366,- og handelsværdi 89000,- afgiftspligtig værdi 216798,- nedskrevet til 46446,-

Ej heller værdifastsættelsen er korrekt, de biler der henvises til er ikke sammenlignelige, if. Motorhistorisk Samråds vurdering. Faldprocenten skal hæves til 87-90 % og afgiften skal beregnes ud fra reel handelsværdi således at de høje afgifter fra nyværdien (godt nok nedskrevet) ikke får indflydelse på afgiftsstørrelsen.

d) Jeg forstår simpelthen ikke at min baglænsberegning af afgiften ud fra handelsværdi inkl. afgift er forkert. Det er jo forholdsvis enkelt og forståeligt og for handelsværdi exl. afgift er beregningen fremad endnu mere simpel."

Landsskatterettens afgørelse

Landsskatteretten skal tage stilling til, om det er med rette, at Motorstyrelsen har foretaget en omberegning af den udbetalte afgiftsgodtgørelse for køretøjet.

Retsgrundlaget

Det fremgår af registreringsafgiftslovens § 4, stk. 1, 2, 3 og 7 (lovbekendtgørelse nr. 228 af 11. marts 2020 om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.), at:

"Stk. 1. Afgiften beregnes for nye køretøjer og for genopbyggede køretøjer, der skal afgiftsberigtiges efter § 7, af køretøjets afgiftspligtige værdi med følgende satser:

1) Motorcykler: 85 pct. af 8.900-54.500 kr. (2010-niveau) og 150 pct. af resten.
2) Andre køretøjer, jf. dog §§ 5-6 a: 85 pct. af 172.900 kr. (2010-niveau) og 150 pct. af resten.

Stk. 2. For benzindrevne og dieseldrevne personbiler gives et fradrag i registreringsafgiften efter stk. 1, nr. 2, der opgøres på baggrund af bilens energieffektivitet. Fradraget for benzindrevne personbiler udgør 4.000 kr. for hver kilometer, som bilen tilbagelægger ud over 20 km pr. liter brændstof. Fradraget for dieseldrevne personbiler udgør 4.000 kr. for hver kilometer, som bilen tilbagelægger ud over 22 km pr. liter brændstof. For øvrige personbiler fastsættes fradraget som for benzindrevne personbiler, hvis det beregnede brændstofforbrug, jf. stk. 4, 3. og 4. pkt., opgøres i liter benzin pr. kilometer, eller som for dieseldrevne personbiler, hvis det beregnede brændstofforbrug, jf. stk. 4, 3. og 4. pkt., opgøres i liter diesel pr. kilometer.

Stk. 3. For benzindrevne og dieseldrevne personbiler gives et tillæg i registreringsafgiften efter stk. 1, nr. 2, der opgøres på baggrund af bilens energieffektivitet. Tillægget for benzindrevne personbiler udgør 6.000 kr. for hver kilometer, som bilen tilbagelægger mindre end 20 km pr. liter brændstof. Tillægget for dieseldrevne personbiler udgør 6.000 kr. for hver kilometer, som bilen tilbagelægger mindre end 22 km pr. liter brændstof. For øvrige personbiler fastsættes tillægget som for benzindrevne personbiler, hvis det beregnede brændstofforbrug, jf. stk. 4, 3. og 4. pkt., opgøres i liter benzin pr. kilometer, eller som for dieseldrevne personbiler, hvis det beregnede brændstofforbrug, jf. stk. 4, 3. og 4. pkt., opgøres i liter diesel pr. kilometer.

Stk. 7. Afgiften for brugte køretøjer beregnes på samme måde som for nye køretøjer. Beløb i stk. 1-3, 5 og 6, § 3, stk. 2, § 5 b, stk. 2, § 5 c, stk. 3, og § 8, stk. 7, nedsættes med samme procentdel, som køretøjets værdi inklusive afgift er ændret, sammenholdt med et tilsvarende køretøj, der er afgiftsberigtiget som nyt."

Af registreringsafgiftslovens § 10, stk. 4 fremgår:

"Den afgiftspligtige værdi af et køretøj, der er mere end 35 år gammelt, jf. § 4, stk. 8, og som fremtræder som ved første registrering, er køretøjets almindelige pris ved salg til bruger her i landet indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov. Afgiften beregnet efter 1. pkt. kan ikke overstige afgiften beregnet på grundlag af 40 pct. af køretøjets nypris indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov. Er der for samme køretøj udbetalt godtgørelse efter § 7 b, fastsættes afgiften dog til den udbetalte godtgørelse."

Ved lov nr. 203 af 13. februar 2021 om ændring af blandt andet registreringsafgiftsloven vedtog Folketinget en ny metode til beregning af registreringsafgift. Det følger af ændringslovens § 1, nr. 5, 6, 7, 8 og 31 i relation til ændring af registreringsafgiftsloven, at:

"5. I § 4, stk. 1, nr. 1, ændres "85 pct. af 8.900 kr.-54.500 kr. (2010-niveau)" til: "25 pct. af 17.100 kr. (2010-niveau), 85 pct. af 17.100 kr.-58.100 kr. (2010-niveau)".

6. I § 4, stk. 1, nr. 2, ændres "jf. dog §§ 5-6 a: 85 pct. af 172.900 kr. (2010-niveau)" til: "jf. dog §§ 5-5 c: 25 pct. af 55.600 kr. (2010-niveau), 85 pct. af 55.600 kr.-172.900 kr. (2010-niveau)".

7. § 4, stk. 2-6, ophæves, og i stedet indsættes:

"Stk. 2. For personbiler beregnes et tillæg i registreringsafgiften efter stk. 1, nr. 2, på 213,5 kr. (2010-niveau) pr. g af de første 125 g CO2 pr. km, 427 kr. (2010-niveau) pr. g af de næste 35 g CO2 pr. km og 812 kr. (2010-niveau) pr. g CO2 pr. km af resten.

Stk. 3. Grundlaget for tillæg efter stk. 2 er CO2-udledning som fastsat i overensstemmelse med den på verdensplan harmoniserede prøvningsprocedure for lette køretøjer (WLTP), jf. Kommissionens forordning (EU) nr. 1151/2017 af 1. juni 2017. For personbiler, for hvilke der ikke opgøres CO2-udledning i gram pr. kilometer som angivet i 1. pkt., anvendes i stedet CO2-udledning opgjort efter Rådets direktiv 80/1268/EØF eller forordning (EF) nr. 692/2008 (NEDC) multipliceret med 1,21. For personbiler, for hvilke der ikke foreligger en måling af CO2-udledning i gram pr. kilometer som angivet i 1. pkt., men hvor der foreligger et omregnet brændstofforbrug, beregnes CO2-udledning i gram pr. kilometer ved at multiplicere det angivne brændstofforbrug i liter pr. 100 km med 24 for benzindrevne biler og med 26,5 for dieseldrevne biler. For personbiler, for hvilke der alene foreligger et omregnet brændstofforbrug som angivet i 2. pkt., beregnes CO2-udledning i gram pr. kilometer ved at multiplicere det angivne brændstofforbrug i liter pr. 100 km med 29 for benzindrevne biler og med 32 for dieseldrevne biler. For personbiler, for hvilke der hverken foreligger angivelse af CO2-udledning i gram pr. kilometer som angivet i 1. eller 2. pkt. eller brændstofforbrug som angivet i 3. eller 4. pkt., beregnes CO2-udledning i stedet på baggrund af bilens forbrug af brændstof beregnet i liter pr. 100 km, jf. brændstofforbrugsafgiftslovens § 3, stk. 2, 9 eller 10. Det beregnede brændstofforbrug i liter pr. 100 km omregnes til CO2-udledning i gram pr. kilometer ved at multiplicere det beregnede brændstofforbrug med 29 for benzindrevne biler og med 32 for dieseldrevne biler.

Stk. 4. Grænseværdierne for CO2-udledning, der er angivet i stk. 2, reguleres med et reguleringstal. Reguleringstallet udgør 1,00 i årene 2020 og 2021 og nedsættes med 0,033 årligt i hvert af årene 2022-2025 og med 0,011 i hvert af årene 2026-2035, og de herved fremkomne grænseværdier afrundes til nærmeste hele gram. Fra og med 2036 anvendes de samme grænseværdier som for 2035.

Stk. 5. For personbiler gives der et fradrag i afgiften efter stk. 1, nr. 2, og tillæg efter stk. 2 på 18.500 kr. (2010-niveau). Fradraget kan dog højst udgøre summen af afgift efter stk. 1, nr. 2, og tillæg efter stk. 2."

Stk. 7 og 8 bliver herefter stk. 6 og 7.

8. I § 4, stk. 7, 2. pkt., der bliver stk. 6, 2. pkt., ændres "stk. 1-3, 5 og 6, § 3, stk. 2, § 5 b, stk. 2, § 5 c, stk. 3, og § 8, stk. 7" til: "stk. 1, 2 og 5, § 5 b, stk. 2-4, og § 5 c, stk. 2".

31. § 10, stk. 4, affattes således:

"Stk. 4. For biler, der er mere end 35 år gamle, jf. § 4, stk. 7, beregnes afgiften uden tillæg for CO2-udledning, jf. § 4, stk. 2, og § 5, stk. 4, og uden bundfradrag efter § 4, stk. 5, og § 5, stk. 6, og afgiften kan ikke overstige afgiften beregnet på grundlag af 75 pct. af bilens nypris indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov. For motorcykler, der er mere end 35 år gamle, jf. § 4, stk. 7, kan afgiften ikke overstige afgiften beregnet på grundlag af 40 pct. af køretøjets nypris indbefattet merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov. Er der for samme køretøj udbetalt godtgørelse efter § 7 b, fastsættes afgiften dog til den udbetalte godtgørelse.""

Det følger af lov nr. 203 af 13. februar 2021 § 9, stk. 8, at:

"Stk. 8. For køretøjer, der afgiftsberigtiges i perioden fra og med den 18. december 2020 til og med den 31. maj 2021, fastsættes registreringsafgiften på ny efter denne lovs ikrafttræden med de ændringer, der følger af § 1, § 2, nr. 12, og § 3, nr. 8. Den, der skal svare afgift efter registreringsafgiftslovens almindelige regler, har krav på tilbagebetaling eller pligt til efterbetaling af en eventuel afgiftsdifference, der måtte opstå for disse køretøjer. Efter lovens ikrafttræden tilbagebetaler eller efteropkræver told- og skatteforvaltningen afgiftsdifferencen til eller hos den, der skal svare afgift efter registreringsafgiftslovens almindelige regler. Krav om tilbagebetaling af registreringsafgift kan af en køber af et køretøj, som ikke selv har forestået registrering af køretøjet, alene rettes mod den, der skal svare afgift efter registreringsafgiftslovens almindelige regler. Den, der skal svare afgift efter registreringsafgiftslovens almindelige regler, kan tilsvarende alene rette et eventuelt krav om efterbetaling af registreringsafgift mod køberen eller leasingtageren m.v. af køretøjet. Krav om tilbagebetaling efter 5. pkt. betragtes ikke som en ændring af leasingaftalen, der er omfattet af registreringsafgiftslovens § 3 b, stk. 8, 1. pkt."

Landsskatterettens begrundelse og resultat

Sagens køretøj blev afgiftsberigtiget den 22. marts 2021, hvilket er inden for perioden 18. december 2020 til 31. maj 2021.

Motorstyrelsen har foretaget en omberegning af registreringsafgiften af køretøjet efter den nye beregningsmetode, herunder beregnet et tillæg for CO 2-udslip.

På denne baggrund finder Landsskatteretten, at omberegning af registreringsafgiften på køretøjet er sket med rette.

Som sagen er oplyst, lægger Landsskatteretten til grund, at omberegningen af registreringsafgift efter lov nr. 203 af 13. februar 2021 er foretaget korrekt.

Landsskatteretten bemærker, at værdiansættelsen af sagens køretøj ikke er en del af den påklagede afgørelse.

Landsskatteretten stadfæster herefter Motorstyrelsens afgørelse.